|
کدخبر: 59081

کبدتان را با سرکه و انگبین پاکسازی کنید

سرکه انگبین از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگور و عسل طبیعی به‌دست می‌آید؛ هر دو ماده‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز هستند. علاوه بر این، افزودن عسل طبیعی به سرکه باعث می‌شود خواص دارویی آن برای سلامتی هم چند برابر شوند.

گسترش نیوز- مصرف سرکه انگبین می‌تواند به شما در مبارزه با درد مفاصل کمک کند. همچنین به کاهش شرایط التهابی، بهبود علائم گوارشی و درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر کمک می‌کند. اثر تقویت کنندگی سلامت سرکه انگبین به علت ویژگی‌های ضد باکتریایی، ضدعفونی کنندگی، ضد التهابی و ضد قارچی آن است.

serke.jpg

عسل خام و فرآوری نشده، یکی از غذاهای طبیعی است. عسل یک درمان خانگی شناخته شده محسوب می‌‎شود و برای قرنها از آن برای درمان بیماری‌های مختلف بهره می‌گرفتند. عسل طبیعی حاوی ترکیبات فنولی است که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی و شناخته شده هستند پس می‌توانید از آن برای ارتقاء سلامت و جلوگیری از بروز بیماری استفاده کنید.

هنگامی که عسل طبیعی و سرکه با هم ترکیب می‌شوند، این ترکیب توانایی شگفت‌انگیزی برای جلوگیری از عفونتها و درمان بیماری‌های مختلف دارد. بنابراین، با استفاده منظم از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگبین و عسل می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.

مصرف مداوم سرکه انگبین سیب و عسل طبیعی (سرکه انگبین) باعث کاهش التهاب می‌شود و یکی از درمان خانگی مفید برای آرتریت به شمار می‌رود. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ نشان می‌داد که خواص ضد التهابی عسل می‌تواند به درمان درد آرتریت و سایر اختلالات التهابی حاد و مزمن کمک کند.

نوشیدن سرکه انگبین می‌تواند از علائمی مثل سوزش سر دل و یا احساس سوزش در معده جلوگیری کند. سرکه کمک می‌کند تا اسید معده متعادل شود؛ سرکه طبیعی حاوی برخی آنتی اکسیدها است و علائم اختلالاتی مثل سوزش در معده را کاهش می‌دهد. این ترکیب ممکن است برای افرادی که امیدی به درمان سوزش معده ندارند و مدت‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید باشد؛ این ترکیب خواص آرام بخش دارد و برای عملکرد گلو و مری هم مفید است.

شربت سرکه انگبین، باعث پاکسازی معده می‌شود

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شربت سرکه انگبین یکی از شربت‌های اصیل ایرانی است که باعث پاکسازی، معده، کبد، کلیه‌ها، مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا می‌شود؛ این شربت حاوی انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین‌های B، C، E، کربوهیدارت، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، انواع اسیدها، فلونوئیدها و قندها و غیره است.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین خواص این شربت تصفیه خون و رفع غلظت آن است؛ همچنین موجب رفع دردهای مفصلی می‌شود همچنین مصرف این ترکیب، خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاکسازی بدن را دارد.

عظمایی گفت: سرکه انگبین علاوه بر ضد عفونی کردن بدن، موجب رفع اختلالت مفصلی برای از بین بردن باکتری‌های و گازها می‌شود؛ این شربت می‌تواند فشارخون، قند و چربی را کنترل و تنظیم کند، ترکیب سرکه و عسل برای بیماری‌‎های پوستی مانند لک و پیس، خارش و کهیر و غیره مفید است. این شربت موجب رفع نفخ معده و بهبود کبد چرب می‌شود، همچنین مصرف آن می‌تواند عروق را باز کرده و عطش بدن را رفع کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت برای افرادی که طبع صفراوی دارند بسیار مفید است و می‌تواند به کسانی که تب بالا دارند و بدنشان حرارت زیادی دارد، کمک کند و باعث کاهش حرارت بدن شود؛ توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و عسل برای زنان باردار و افرادی که زخم معده دارند، پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است تا حد امکان از آن استفاده نکنند.

وی درباره مواد لازم برای تهیه این شربت گفت: برای تهیه این شربت به سرکه انگبین به مقدار لازم، عرق شاهتره و عرق کاسنی هر کدام یک لیتر سپس این عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و هنگام خوردن به سرکه انگبین اضافه می‌شود، بهتر است که این مواد هنگام استفاده کردن به هم اضافه شوند.

عظمایی در پایان تشریح کرد: یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاری سرکه سیب با هم ترکیب می‌شوند و از ترکیب عرق شاهتره و کاسنی هم حدود نصف لیوان از هرکدام اضافه شود و سرکه و عسل و عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و میل می‌کنید. مقدار مصرف آن روزی یک تا دو لیوان صبح و شب آرام آرام میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها