|
کدخبر: 58746

مدیرکل تامین اجتماعی در نشست خبری:

بهره‌مندی ۶۶ درصد جمعیت استان اصفهان از خدمات تامین اجتماعی

محمد گورابی، مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی برگزار شده بود به بیان عملکرد، اهداف و برنامه‌های این سازمان در استان اصفهان پرداخت و گفت: افزایش چتر امنیتی و گسترش پوشش بیمه ای، ارتقای کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای به بیمه شدگان و تسهیل خدمات به شرکای اجتماعی سازمان از اولویت‌های این اداره کل می‌باشد.

گسترش‌نیوز: گورابی با اشاره به پوشش ۶۶ درصد جمعیت استان از خدمات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی گفت: هم اکنون بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده در استان اصفهان تحت پوشش این صندوق اجتماعی هستند.

وی افزود: درحال‌حاضر معادل ده درصد از جمعیت تحت پوشش، مستمری بگیران تامین اجتماعی هستند که ماهیانه و سر وقت مقرری خود را دریافت می‌کنند.

گورابی تعداد مستمری بگیران استان اصفهان را ۳۴۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد درحال‌حاضر ۲۵ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

گورابی به گسترش چتر بیمه‌ای تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی، رانندگان، قالی بافان، خادمین مساجد، بسیجیان، زنان خانه دار، و... از دیگر خدمات تامین اجتماعی بوده که با هدف افزایش چتر امنیتی سازمان بر نیروی کار و تولید و تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به بازرسی بیش از ۱۰۸ هزار کارگاه بیمه‌ای فعال در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ده درصد کارگاه‌های بیمه‌ای کشور در استان اصفهان وجود داشته که این سازمان با انجام بازرسی‌های مختلف، اقدام به پوشش چتر سلامت برای نیروی کار نموده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود برای پرداخت بیمه بیکاری در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با افزایش زیادی رو به رو نبوده‌ایم، ادامه داد: این به این معنا است که با توجه به تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع خوشبختانه با افزایش بیکار مواجه نبوده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان هزینه روزانه تأمین اجتماعی در استان اصفهان را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که منابع استان اصفهان ۲۰ میلیارد تومان است و در زمینه منابع مالی دچار کمبود نقدینگی هستیم.

وی با بیان اینکه بدهی همه مراکز غیردولتی را پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: این بدهی‌ها به صورت تهاتر پرداخت شده است.

گورابی مطالبه تامین اجتماعی از کارفرمایان استان اصفهان را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای دریافت این مطالبات تقسیط داشته‌ایم ضمن اینکه بسته حمایتی از تولید را نیز فراهم کرده‌ایم که پرداخت بیمه بیکاری نیز شامل این بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه است، افزود: در این خصوص بسته‌های تشویقی داشته‌ایم.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی خود را بازوی توانمند تولید قلمداد می‌کند و همواره سعی کرده است بیشترین حمایتها را از نیروی کار و تولید داشته است. وی تصریح کرد: اقدام چند مرحله قانون بخشیدگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با هدف رونق تولید و احیای کارگاه‌های تولیدی صورت گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان استفاده از فناوری‌های نوین را از موارد در دستور کار سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: با بهره گیری از سامانه‌های ندین خدمات رسانی و بهره گیری از اینترنت، و همچنین دایر کردن کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی، ارائه خدمات بیمه‌ای را برای مشتریان و کارفرمایان تسهیل نموده‌ایم.

گورابی به ارائه بیش از بیست خدمت بیمه‌ای در شعب اقماری و کارگزاری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح از سفرهای غیر ضرور بسیار جلوگیری شده به گونه‌ای که در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری را با ارسال الکترونیکی لیست حق بیمه کاهش دادیم.

tamin042902.jpg

گورابی در خصوص خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: خدماتی از جمله صدور، تمدید دفترچه، مشاهده سوابق، بازرسی‌های انجام شده و برخی از امور مستمری بگیران به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها