|
کدخبر: 55255

همکاری ایران و سوئیس در تولید دارو

با حضور سفیر سوئیس در تهران و سرپرست سازمان دارو و غذای کشور، تفاهمنامه تولید داروهای جدید سرطانی بین شرکت داروسازی زهراوی ایران و رش سوئیس امضا شد.

گسترش‌نیوز: در مراسمی با حضور مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، فرید بیدگلی مدیرعامل شرکت رش پارس (Roche)، پویا فرهت مدیرعامل شرکت تیپیکو، بهزاد محیط مافی مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی و جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت، شرکت دارویی «رش» کشور سوئیس، با عقد تفاهمنامه با شرکت داروسازی زهراوی تبریز در زمینه تولید داروهای سرطانی همکاری می‌کند.

بر اساس این گزارش، فرید بیدگلی مدیرعامل شرکت رش پارس (Roche) با بیان اینکه برای کمک به بخش سلامت ایران نهایت همکاری را انجام می‌دهیم، گفت: علاقمند به توسعه روابط فنی و تجهیزاتی با ایران هستیم و خوشبختانه شرکت داروسازی زهراوی در تبریز وجود دارد که تمام شرایط لازم برای همکاری با ما را دارا است.

وی با بیان اینکه زلودا و‌ای پی (api) دو داروی مهمی است که از این پس در تبریز تولید خواهد شد، افزود: با تکیه بر تمام پروتکل‌های دارویی و بین‌المللی به همکاری با شریک ایرانی خود ادامه می‌دهیم.

در ادامه بهزاد محیط مافی مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی، ارزش این همکاری را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تبدیل این تفاهمنامه به قرارداد همکاری، می‌توان در مدت یک سال نسبت به برگشت سرمایه امید داشت.

وی با بیان اینکه زهراوی از سال ۲۰۰۲ با شرکت رش همکاری دارد، گفت: شرکت رش در طول این دوران بارها حسن نیت خود را به ما ثابت کرده و در تحریم‌های مختلف علیه کشورمان از ادامه همکاری با ایران صرف نظر نکرده است.

بنا بر این گزارش، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو نیز در حاشیه این مراسم در گفت گویی اختصاصی با دنیای اقتصاد، اعلام کرد: با توجه به ظرفیت موجود در شرکت‌های فعال صنعت داروسازی ایران، شرکت‌ها نباید تنها بر بازار داخل تمرکز کنند. امیدوارم در آینده شاهد توسعه صادرات در این بخش باشیم.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر