|
کدخبر: 54919

دمنوش‌های خطرناک برای فشارخون و تیروئیدی‌ها

احمد کریمی متخصص طب سنتی درباره دمنوش‌هایی که خاصیت آرام بخشی دارند، اظهار کرد: در کنار راهکار‌های بسیاری که طب سنتی برای رفع مشکلات توصیه می‌کند، توجه به این نکته ضروری است که تمامی این راه‌کارها با توجه به مزاج افراد تعیین می‌شود و پیش از به کار گیری هر یک از آنها باید نوع مزاج خود را تعیین و با پزشک متخصص مشورت کنید.

گسترش نیوز- وی بیان کرد: ‌یکی از مهم‌ترین دمنوش‌هایی که می‌توانید از آن برای افزایش آرامش استفاده کنید بادرنجبویه است که تاثیری مناسب بر آرامش و اعصاب افراد مختلف دارد، اما توجه کنید بیماران مبتلا به اختلالات تیروئیدی نباید از آن استفاده کنند.

damnosh.jpg

کریمی گفت: چای به و چای سیب یکی از دمنوش‌های مناسب که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این دمنوش خوش طعم علاوه بر تاثیری مناسب که بر آرامش شما دارد، مفرح بوده و معده و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند، این نوشیدنی جایگزین خوبی برای چای سیاه است و می‌توانید به استفاده مداوم از آن عادت کنید.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اسطوخودوس هم از جمله گیاهانی است که تاثیری مناسب بر افزایش آرامش دارد و با شست‌و‌شوی مغز عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

خطر مصرف گل‌گاوزبان برای بیماران فشار خونی

وی تصریح کرد: یکی از دمنوش‌های محبوب که از گذشته برای حفظ آرامش از آن استفاده می‌شد دمنوش گل‌گاوزبان است؛ اما باید دقت لازم را در مصرف آن داشته باشید و کسانی که دچار فشار خون بالا یا فشار خون پایین هستند باید با احتیاط از این دمنوش استفاده کنند.

کریمی بیان کرد: یکی از دمنوش‌های موثر بر کنترل اعصاب و افزایش آرامش دمنوشی از ترکیب اسطوخودوس، سنبل الطیب و بادرنجبویه است؛ برای تهیه این دمنوش می‌توانید ترکیب این گیاهان را دم کرده و بعد از صاف کردن یک لیمو عمانی به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای در آن باقی بماند؛ بهتر است این دمنوش را با نبات مصرف کنید تا تاثیر مناسب‌تری داشته باشد.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: علاوه بر دمنوش‌های ذکر شده یکی از میان وعده‌هایی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر حفظ آرامش و کنترل اعصاب داشته باشد استفاده از فالوده سیب است برای تهیه این میان وعده باید ۲ عدد سیب را رنده کنید و به آن گلاب، عسل و کمی زعفران اضافه کنید و مخلوط به‌دست آمده یک میان وعده مناسب برای استفاده روزانه است و علاوه بر بهبود آرامش نشاط آور است و با همه مزاج‌ها سازگار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر