|
کدخبر: 48767

مزایای شگفت انگیز پرتقال که نمی‌دانستید

پرتقال میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. پرتقال سلامتی، پوست را افزایش می‌دهد و می‌تواند سبب کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

گسترش نیوز - پرتقال دارای بیش از ۱۷۰ فیتوکمیکال مختلف و بیش از ۶۰ فلاونوئید‌ها است. بسیاری از این خواص ضد التهابی و اثرات آنتی اکسیدان قوی دارند.

sibporteghaal.jpg

سکته مغزی

یک پرتقال طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را فراهم می‌کند. ۱۳۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه که خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

سرطان

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال در دو سال اول زندگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان خون را کاهش دهد. پرتقال به عنوان یک منبع عالی از ویتامین C آنتی اکسیدان قوی، همچنین می‌تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال‌های آزاد شناخته شده به علت سرطان کمک کند.

سلامتی قلب

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و محتوای کولین در پرتقال همه از سلامت قلب حمایت می‌کنند.

کولین یک ماده مغذی مهم در پرتقال است که به خواب، حرکت عضلانی، یادگیری و حافظه کمک می‌کند. کولین همچنین برای حفظ ساختار غشا‌های سلولی، انتقال امواج عصبی، جذب چربی و کاهش التهاب مزمن کمک می‌کند

دیابت

مصرف پرتقال در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که دارای رژیم‌های دارای فیبر بالا هستند سطوح قند خون پایین‌تر و دردیابت نوع ۲ ممکن است سطح قند خون، چربی‌ها و انسولین را بهبود بخشد.

پوست

ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان موجود در پرتقال می‌تواند به مبارزه با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی هوا کمک کند، چروک‌ها را کاهش دهد و بافت پوست را بهبود بخشد. ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، سیستم پشتیبانی پوست دارد.

منبع: افکار

ارسال نظر