|
کدخبر: 44110

وزارت بهداشت: برنامه پزشک خانواده اجرایی می‌شود

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور فراگیر می‌شود.

گسترش‌نیوز : دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده الکترونیکی سلامت به عنوان تعهدات برنامه پنجم توسعه کشور برای وزارت بهداشت بوده است و در دوره جدید مدیریتی در این وزارتخانه اجرایی می‌شود.

وی با اعلام این که برنامه پزشک خانواده در شرایط فعلی به صورت آزمایشی در برخی استان‌های کشور در حال اجراست، گفت: این طرح طبق برنامه‌ریزی در فاز اول در استان هایی اجرایی می‌شود که از لحاظ آموزشی و تجهیزات و امکانات قابلیت‌های لازم را دارند در اولویت قرار دارند و بقیه استان‌ها نیز به مرور به این برنامه خواهند پیوست.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: برنامه ما اجرای برنامه پزشک خانواده در حدود ۸۰ درصد از استان‌های کشور تا پایان سال آینده و تکمیل آن تا حداکثر پایان دوره کاری دولت تدبیر و امید است.

نمکی گفت: برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های مهم طرح تحول نظام سلامت در کشور همچنان با قوت ادامه خواهد یافت و از نظر ما این برنامه جزء برنامه‌های جدانشدنی طرح تحول نظام سلامت است.

وی افزود: اجرای این برنامه در برخی استان‌ها نشان داده که پزشک خانواده توانست هزینه‌ها را به صورت منطقی کاهش دهد و هر گونه هزینه کرد این برنامه در راستای سلامت مردم نوعی سرمایه‌گذاری است.

ردیف اعتباری مستقل در قانون بودجه

سرپرست وزات بهداشت همچنین در مورد مشکل مالی اجرای برنامه پزشک خانواده و نبود ردیف اعتباری مستقل در قانون بودجه سنواتی کشور هم گفت: در قانون بودجه سنواتی کشور پزشک خانواده ردیف اعتباری مستقل دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اعتبار این ردیف به صورت منطقی در برنامه پزشک خانواده هزینه نمی‌شود و باید این ردیف در جای خودش هزینه شود تا پرداخت‌ها به پزشکان منطقی تر شود.

سرپرست وزارت بهداشت از نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در مازندران ابراز هم رضایت کرد و گفت: این برنامه در قالب طرح تحول نظام سلامت در مازندران و سایر استان‌ها به خوبی در حال اجراست و کارهای خوبی نیز انجام شده است.

مخالفت با افزایش مالیات پزشکان

سرپرست وزارت بهداشت همچنین با افزایش میزان مالیات پزشکان از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مخالفت کرد و گفت: این کار نوعی تبعیض بین پزشکان و سایر مشاغل کشور است.

وی افزود: اگر این افزایش به معنای فرار مالیاتی برخی پزشکان اجرایی می‌شود، این فرار مالیاتی در سایر مشاغل نیز وجود دارد و اجرای آن صرفا در بخش پزشکی پیام خوبی ندارد.

نمکی گفت: پزشکان نیز همانند سایر اقشار جامعه باید مالیات خود را بپردازند، ولی نباید تبعیضی در پرداخت‌ها بین پزشکان و سایر اقشار جامعه ایجاد کرد.

سرپرست وزارت بهداشت صبح امروز به مازندران سفر کرد. بررسی برنامه پزشک خانواده، بازدید از طرح‌های عمرانی پزشکی و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مازندران از جمله اهداف و برنامه‌های سفر دکتر نمکی به این استان اعلام شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها