|
کدخبر: 43747

درمان بی‌خوابی با 4 روش فوق‌العاده

مقابله با بی خوابی ، درمان بی خوابی و آرامش و رضایت داشتن کافی از یک خواب خوب شبانه می تواند انرژی یک روز را کامل کند.

گسترش نیوز - خنک نگه داشتن منطقه خواب، تاریک نگه داشتن اتاق خواب، دوری از تلویزیون و وسایل الکترونیکی همه از عواملی هستند که به یک خواب راحت کمک بسیاری می کنند. اما در صورتی که شما هم این راهها را رفته اید و نتیجه ای نگرفته اید پس بهتر است با مطالعه این مطلب به درمان بی خوابی بپردازید و بی خوابی های آزار دهنده شبانه خود را هر چه زودتر درمان کنید.

khabalood.jpg

اجتناب از محرکها قبل از خواب برای درمان بی خوابی

بسیاری از افراد می دانند که مصرف قهوه قبل از خواب ممکن است سبب بد خوابی آنها شود ولی این مورد تنها به قهوه پایان نمی یابد. بسیاری از منابع خوراکی دیگر نیز وجود دارند که کافئین زیادی داشته و سبب بی خوابی یا بد خوابی های شبانه می شوند. نوشابه های گازدار، چای، شکلات و نسکافه و قهوه همه از مواد خوراکی پر کافئین هستند که قبل از خواب مضر محسوب می شوند.

برای درمان بی خوابی دمنوش بنوشید

برخی از دمنوش های گیاهی کمک می کنند تا شما آرامش بیشتری داشته باشید و در نتیجه آرام تر و بهتر بخوابید. بابونه یکی از گیاهانی است که در تمدد اعصاب و کسب آرامش بسیار تاثیر دارد. می توانید برای درمان بی خوابی قبل از خواب یک فنجان بابونه کم شکر بنوشید تا بهتر بخوابید.

آروماتراپی برای درمان بی خوابی یکی از راه های بسیار عالی و طبیعی که به شما کمک می کند بهتر بخوابید آروماتراپی است. سعی کنید همیشه روغن های طبیعی یا اسانس های گیاهی در دسترس داشته باشید. قبل از خواب با یک عدد اسپری روغن های گیاهی را به بدن خود اسپری کرده و با ماساژ آن را جذب بدن کنید. این کار به شما تسکین می دهد و عطر گیاهان طبیعی شما را آرام کرده و بهتر به خواب می روید.

تغذیه متعادل راه ساده درمان بی خوابی آنچه که می خورید یکی از مهمترین دلایل بدخوابی شما می باشد. رژیم های غذایی سنگین و یا حتی رژیم های بسیار ضعیف و سبک هم می تواند در خواب اختلال ایجاد کند. در صورتی که یک رژیم غذایی بسیار ضعیف داشته باشید سوزش قلب و در نهایت سوء هاضمه پیدا خواهید کرد. یک رژیم سنگین مملو از غذاهای چرب و سنگین هم دستگاه گوارش شما را برای ساعتها مشغول کرده و مانع خواب آرام می شود. تغذیه سالم و متعادل باعث بهبودی سلامتی شما شده و برخی از مشکلات ناخوشایند خواب شبانه را حل می کند. اگر در طی شب از خواب بیدار می شوید و خوابتان نمی برد حتما رژیم غذایی مناسبی ندارید.

این راهکارها برای درمان بی خوابی به شما کمک می کند تا خواب راحت تر و بهتری داشته باشید ولی در صورتی که نمی توانید به راحتی به خواب بروید یا خواب طولانی و عمیقی ندارید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است این یک نشانه از مشکلات بهداشتی و سلامتی باشد.مشکلاتی همانند اختلالات هورمونی و سیستم دفاعی بدن و حتی آلرژی نیز می توانند عامل بی خوابی شما باشند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر