|
کدخبر: 43291

آغوش بیمه سلامت برای نوزادان بدون شناسنامه باز شد

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان برای نوزاد فاقد کد ملی و شناسنامه که نمی‌توان برای او دفترچه بیمه سلامت صادر کرد، امکان استفاده از دفترچه بیمه مادر را فراهم کرده است.

گسترش نیوز - امیر پیروزیان درباره ارائه خدمات این سازمان به نوزادان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور حمایت از خانواده‌هایی که فرزند آنان از بدو تولد نیاز به دریافت خدمت درمانی دارد و با توجه به اینکه نوزاد فاقد کد ملی و شناسنامه است و نمی‌توان برای او دفترچه بیمه سلامت صادر کرد، امکان استفاده از دفترچه بیمه مادر برای دریافت خدمت در بخش بستری و در قالب ضوابط مربوط به هر یک از صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت فراهم کرده است.

daftarche.png

وی به مدارک مورد نیاز اشاره کرد و گفت: پس از صدور شناسنامه برای نوزاد، سرپرست می تواند با ارایه شناسنامه خود و شناسنامه نوزاد نسبت به صدور دفترچه بیمه نوزاد اقدام کند. مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نوزادانی که سرپرست آنها کارمند دولت یا مشمول صندوق‌های اعتباری مانند ایثارگران و بهزیستی و... هستند، با توجه به درصدی بودن حق بیمه بر مبنای خانوار، نیازی به ارایه تعهد و واریز حق بیمه ندارند. لذا ارائه گواهی کسر حق بیمه جهت مشمولینی که مانند طلاب خارجی حق بیمه مصوب را پرداخت می‌کنند ونیز ارایه فیش واریزی برای مشمولین صندوق ایرانیان و پناهندگان الزامی است. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، پیروزیان به والدین توصیه کرد که بلافاصله پس از دریافت شناسنامه فرزند خود نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها