|
کدخبر: 41480

وزیر بهداشت خبر داد؛

ارتقای روابط همه‌جانبه میان ایران و هند

«سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سفر خود به هند، از این کشور به عنوان یکی از قدرتهای مهم در حوزه دارو، مواد اولیه و واکسن یاد کرده و اعلام کرد که هر دو کشور از ارتقای روابط همه جانبه با یکدیگر استقبال می‌کنند.

گسترش‌نیوز : «دکتر سید حسن هاشمی» بامداد شنبه در پایان سفر سه روزه خود که برای حضور در اجلاس بین‌المللی سلامت مادر و کودک در دهلی نو برگزار شد، افزود: مقامات هندوستانی به ارتقای روابط همه جانبه با ایران علاقه مند هستند.

behdashtt78.jpg

وی تصریح کرد: هندوستان، پیشرفت‌های خیلی زیادی داشته است. بخش عمده‌ای از بازارهای اروپا و امریکا در اختیار شرکت‌های تولید دارو و واکسن هندوستانی است؛ متاسفانه نگاه سنتی ما به کمپانی‌های اروپایی و امریکایی است که باید این رویکرد تغییر کند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: اجلاس جهانی مراقبت از سلامت مادر، کودک و تغذیه در هندوستان با حضور تعداد زیادی از وزرای بهداشت کشورهای جهان تشکیل شد که همراه با تیمی از وزارت بهداشت در این اجلاس شرکت کردیم و سخنرانی‌های متعددی در بخش‌های مختلف این اجلاس داشتیم.

دکتر سید حسن هاشمی در پایان سفر خود اظهارکرد: ملاقات‌ها و مذاکرات زیادی با مقامات هندوستان، وزرای بازرگانی، بهداشت و طب سنتی، بانک‌ها و شرکت‌های دارویی این کشور داشتیم و هند مانند کشورهای بلوک شرق، فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط همه جانبه با ایران دارد و این کشورها می‌توانند به توسعه کشور، گسترش فناوری و استقلال ایران در حوزه‌های مختلف کمک کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط موجود کشور، انجام این سفر را مهم و مفید عنوان کرد و افزود: در این سفر نمایندگانی از بخش خصوصی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایران نیز حضور داشتند و با ۵۰ شرکت دارویی هند نشست مفیدی برگزار شد و در این نشست، مشکلات متقابلی که ناشی از سوء رفتار امریکا است بررسی و برای حل آن راهکار ارائه شد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مقامات هندوستانی به ارتقای روابط همه جانبه با ایران علاقه مند هستند و برای مقابله با تحریمی که علیه کشور و ملت ایران اعمال شده، فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم از استعدادهایی که استفاده از آنها کم هزینه تر و به صرفه تر است، برای رشد و شکوفایی بخش تولید داخلی حداکثر بهره را ببریم و قطعا ظرفیت ایران و منطقه، بازار بسیار خوبی برای هندوستان به شمار می‌آید.

وزیر بهداشت افزود: در قبال وارداتی که هندوستان به ایران خواهد داشت البته با نظارت دقیقی که انتظار است در همه حوزه‌ها و حوزه سلامت در کشور انجام شود، در بخش فناوری کمک زیادی به کشور خواهد شد چراکه هندوستان، پیشرفت‌های بسیار قابل توجه‌ای داشته و وضعیت امروز هندوستان با قضاوت ایرانیان که مربوط به ۵۰ سال پیش است، تفاوت بسیار زیادی کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها