|
کدخبر: 38464

معایب جراحی افزایش قد

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه ارتوپدی جراحی زیبایی ندارد، اظهار کرد: برخی افراد برای بلند کردن قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند که البته این مسئله بسیار محدود بوده و ما پزشکان نیز آن را توصیه نمی‌کنیم.

گسترش‌نیوز : محمد رازی، روز سه شنبه در حاشیه بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: این عمل غیرضروری بوده و ممکن است در مواردی نیز فرد دچار عارضه شود ولی در موارد نادر که به دلیل بیماری به طور مثال یک پای فرد کوتاه و دیگری بلند باشد، اندیکاسیون ارتوپدی وجود داشته ولی برای زیبایی اندیکاسیونی تعریف نشده است.

afzayeshghad.jpg

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در پاسخ به اینکه میزان خطاهای ارتوپدی و یا قصور پزشکان در این حوزه به چه میزان است، گفت: جراحان ارتوپدی با کسانی مواجه می‌شوند که در تروما یا حوادث دچار آسیب شده‌اند و تصور می‌کنند ۱۰۰ درصد به حالت قبل از حادثه بازگردند؛ در خالی که این توقع غیر قابل دستیابی بوده و نارضایتی آنها را می‌تواند به همراه داشته باشد.

رازی عنوان کرد: جراحان ارتوپدی کمک می‌کنند که فرد از معلولیت شدید نجات یابد و با خطر مرگ رویرو نباشد، همچنین تا حدود زیادی آسیب به فرد رفع شود ولی در بسیاری از مواقع این توقع ایده آل جامه عمل نمی‌پوشد و بیماران نارضایتی‌هایی دارند.

وی گفت: عارضه پزشکی با قصور متفاوت است و تصادفات می‌تواند با عوارض شدیدی همراه باشد که جراح ارتوپد تلاش می‌کند آنها را به میزان زیادی بکاهد و چنانچه همه آسیب‌ها مرتفع نشد دلیل قصور نیست.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیان کرد: شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن اغلب عدم درک از آسیب، حادثه و بیماری، و نشناختن تفاوت عارضه با قصور، و تحریک توسط کسانی است که بعضاً از مسئولان هم هستند و بجای اینکه که به جامعه آرامش تزریق کنند مردم را به جان پزشکان می‌اندازند، از دلایل این مسئله است.

بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، سی‌ام مهرماه تا چهارم آبان در هتل المپیک با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته در حال برگزاری است و در آن جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست، لگن و... مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها