|
کدخبر: 32475

عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد؛

انتقاد از تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه نرخ تورم دو برابر بیشتر از میزان افزایش تعرفه‌ها است، از پایین بودن رقم مقرر شده برای تعرفه‌های پزشکی انتقاد کرد.

به گزارش گسترش نیوز : محمد نعیم امینی فرد، درخصوص اظهارات مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مبنی براینکه منابع کافی و جداگانه برای افزایش تعرفه‌های پزشکی در نظرگرفته شود، گفت: بیمه سلامت درحال‌حاضر از بیماری مزمن انباشت بدهی‌های سالیان قبل رنج می‌برد، بنابراین وقتی دراین شرایط بارتکلیفی جدیدی به آن تحمیل می‌شود؛ به طورحتم مشکلات این سازمان افزایش پیدا می‌کند.

tarefeh.jpg

وی با بیان اینکه برابر نظام جاری و سیاست‌های کلی، پرداخت‌ها از طریق سیستم بیمه‌ای انجام می‌شود، افزود: به طور طبیعی هرگونه افزایشی در هزینه‌های سلامت اثر اولیه بر روی سیستم بیمه‌ای داشته و در گام بعدی میزان پرداختی از جیب را افزایش می‌دهد، البته افزایش ۵ درصدی تعرفه‌ها نسبت به سالیان گذشته و در مقایسه با نرخ تورم جزیی و میزان ناچیزی است.

امینی فرد با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها حداقل دو برابر کمتر از نرخ تورم در شرایط فعلی جامعه است، تصریح کرد: وقتی تعرفه‌ها برای امسال به میزان قابل قبولی افزایش پیدا نکرد، پیش‌بینی می‌شود که بیمه‌ها توانمندی بیشتری درپرداخت بدهی‌های خود داشته باشند؛ اما مشخص است که برای هر تکلیفی جدید باید منابع و اعتبارات آن درنظرگرفته شود، البته باید توجه داشت که درهنگام تنظیم ردیف‌های بودجه باید برای درصدی ازافزایش تعرفه‌ها اعتباراتی را مصوب کرد.

امینی فرد با تاکید براینکه حداقل افزایش تعرفه‌ها باید درتصویب بودجه سنواتی مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: درحال‌حاضر نمی‌توان اعتبار دیگری را برای بحث تعرفه‌ها در نظرگرفت، تنها می‌توان به شکل تخصیص‌های اضافه تر برای حوزه سلامت منابعی را مشخص کرد؛ به عنوان مثال می‌توان با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که اعتبارات مورد نیاز برای تعرفه ۵ درصدی را تخصیص دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه تعرفه هتلینگ افزوده نشده است، افزود: می‌توان پیش‌بینی کرد که افزایش تعرفه‌ها تا چه میزان بار اضافی به حوزه سلامت تحمیل خواهد کرد.

بنا بر این گزارش نرخ ویزیت پزشکان در امسال به شرح زیر است: در بخش خصوصی: ویزیت پزشک عمومی ۲۴،۵۰۰ تومان، ویزیت متخصص ۳۸،۴۰۰ تومان، ویزیت فوق تخصص ۴۷،۹۰۰ تومان

در بخش دولتی: ویزیت پزشک عمومی ۱۱،۸۰۰ تومان، ویزیت پزشک متخصص ۱۴،۸۰۰ تومان، ویزیت فوق تخصص ۱۷،۸۰۰ تومان.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها