|
کدخبر: 35865

رسما تایید شد؛ عراقی‌ها هورالعظیم را آتش می‌زنند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز هورالعظیم در حال سوختن است و مطمئن هستم عمدی است و مردم شهرهای جنوبی ما در یک ماه اخیر دود استنشاق می کنند.

hoor_alazim.jpeg

گسترش نیوز: عیسی کلانتری اظهار کرد: نمی توانیم از طریق زمینی آتش هورالعظیم را خاموش کنیم زیرا از زمان جنگ مین روبی نشده است از سوی دیگر ۱۳ روز طول کشید تا اجازه بدهند بالگردهای ما به آن سوی مرز بروند و آتش را خاموش کنند، مشخص است عمدی در کار است که آتش خاموش نشود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نباید هر کار دلمان خواست با آب بکنیم، گفت: در کشور ما آب دیگر منبع تجدیدپذیر کامل نیست و بینابین تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر قرار گرفته است. بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور با کمتر از ۶۰۰ مترمکعب آب زندگی می‌کنند و درون بحران هستیم. باید تمام استانداردهای آب از نظر فنی و زیست‌محیطی را رعایت کنیم.

کلانتری تصریح کرد: به علت نفوذ سیاسیون که از مرکز کشور آمده بودند، صنایع آب بَر از کنار سواحل به مرکز کشور رفته‌اند.

isa_kalantari.JPG

او در ادامه با بیان اینکه امروز در سیستان و بلوچستان با مصیبت روبرو هستیم، تصریح کرد: طبق توافقنامه با افغانستان، سالانه حداکثر ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب سهم ماست که اگر وارد هامون شود، نزدیک ۳۰۰ میلیون مترمکعب تبخیر و ۲۰۰ میلیون مترمکعب برای شرب مصرف می‌شود اما سهمی برای محیط زیست در نظر گرفته نشده است و مردم زابل ۱۵۰ روز باید در خاک نفس بکشند.

وی با بیان اینکه ما هنوز اولویت‌ها را خوب تشخیص نداده ایم، اظهارکرد: امسال فقط ۶ میلیون مترمکعب آب از افغانستان آمده است و اگر نتوانیم محیط زیست زابل را نگه داریم، جایی برای زندگی نخواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها