|
کدخبر: 30017

توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال رایگان تا پایان سال در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در راستای ترویج درختکاری تا پایان جاری ۶۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در نهالستان منابع طبیعی اراک آماده توزیع است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: به ازای هر چاله یک نهال توزیع خواهد شد و توزیع نهال بر اساس تقاضای افراد نیست، چرا که هزینه زیادی برای این تعداد اصله نهال شده و باید کاشته شوند و نتیجه‌بخش باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توزیع نهال با مشکلات متعددی روبرو بود بنابراین در اسفندماه سال جاری در توزیع دقت نظر بیشتری صورت خواهد گرفت.

یوسفی افزود: عموم مردم ، کشاورزان، بخش های دولتی و غیر دولتی، مراکز صنعتی و... استان می‌توانند این نهال‌ها را برای ایجاد و توسعه فضای سبز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۰ هزار اصله نهال صنوبر است که برای زراعت چوب این نهال تولید و توزیع خواهد شد، ادامه داد: زراعت چوب یک زراعت اقتصادی است که ظرف ۷ تا ۱۲ سال وابسته به مراقبت کشاورز می‌تواند به سن بهره‌وری برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سن بهره‌وری درختان ۴۰ سال بود اما امروزه نهال اصلاح‌شده و دورگه‌ای در استان توزیع می‌شود که در مدت ۷ تا ۱۲ سال به بهره‌وری رسیده و در صنایع چوب، کاغذسازی، چوب بستنی و... مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

یوسفی اظهار کرد: مابقی نهال‌ها نیز نهال‌های غیرمثمر از قبیل زبان گنجشک، سرو خمره ای، افرا، ارغوان، کاتالپا، نیلک و... هستند، البته تلاش کرده‌ایم نهال‌های سنجد، توت ،سماق و زرشک را که چند منظوره می‌باشند را هم تولید و توزیع کنیم.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، توزیع نهال بر اساس میزان فضای در نظر گرفته‌شده و پس از تائید ناظران این اداره کل و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها صورت می گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها