|
کدخبر: 49924

دلیل اصلی گرانی مسکن چیست؟ / پیش‌بینی بازار در سال ۹۸

عقبایی گفت: در ۶ سال گذشته تولید مسکن ۴۵ درصد کاهش یافته است که این امر یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی گرانی مسکن به شمار می‌رود.

گسترش‌نیوز: حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه دولت باید راهکار‌ها و اقدامات خاصی برای افزایش تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد، گفت: در ۶ سال گذشته شاهد کاهش ۴۵ درصدی تولید مسکن بودیم که این امر یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی مسکن به شمار می‌رود.

maskan.jpg

وی گفت: عدم توازن در عرضه و تقاضا و همچنین افزایش نیافتن تسهیلات خرید مسکن نقش مؤثری در نابسامانی بازار مسکن دارد. از سوی دیگر جهش قیمتی ارز توانسته نرخ مسکن را در کلان شهر‌ها تا حد زیادی افزایش دهد.

عقبایی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال ۹۸ اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد، گفت: اردیبهشت ماه به دلیل همزمانی با ماه رمضان معاملات خاصی انجام نمی‌شود، بنابراین به طور قطع فعالیت بازار مسکن از خرداد ماه سال ۹۸ شروع می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۸ شاهد رکود تورمی سنگینی در بازار مسکن باشیم، گفت: خروج از این رکود تورمی نیازمند اقدامات بسیار مهمی از سوی دولت است که وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاونت‌های این وزارتخانه باید آن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

وی توضیح داد: در دولت‌های گذشته فرمول‌هایی برای عبور از رکود در بازار مسکن و همچنین رونق بازار مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت، اما متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم حتی یک فرمول هم برای بهبود بازار مسکن مطرح نشد، به همین دلیل در این دوران با مشکلات بسیار زیادی در بازار مسکن رو به رو شدیم.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران یادآوری کرد: دولت باید برای سال جدید فرمول و برنامه‌های دقیق و کارآمدی جهت ایجاد رونق در بازار مسکن فراهم کند.

عقبایی گفت: تسهیلات بازار مسکن هم اکنون جوابگوی این بازار نیست و دولت باید برنامه‌های جدیدی برای رشد تسهیلات مسکن در سال ۹۸ در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها