|
کدخبر: 47385

ماجرای پلیس‌های اسکی باز در تهران! + تصاویر

پلیس کوهستان با نیروها و اسکی‌بازهای حرفه‎‌ای در ارتفاعات توچال امنیت را برای مردم برقرار کرده و عملیات‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند.

گسترش‌نیوز - سرهنگ احمد یادگاری، رئیس پلیس کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت به رکنا گفت: پلیس در کلیه اماکن کوهستانی تهران که پذیرای گردشگران است حضور دارد و خدمت رسانی به شهروندان را وظیفه اصلی خود می‌داند. نوع ماموریت‌های پلیس کوهستان میطلبد که تجهیزاتی به روز برای تردد در صعب العبورترین نقاط کوهستانی را داشته باشد.

polis-tochal01.jpg

وی افزود: حضور پلیس کوهستان در مناطقی کوهستانی چون توچال، دربند و کوهسار موجب ایجاد امنیت و ارامش خاطر گردشگران است.

همچین وی در ادامه گفت: یکی از مجرب‌ترین گروه‌های اسکی این پلیس در اختیار پیست اسکی توچال است که علاوه بر ایجاد امنیت در پیست اسکی وظیفه امداد رسانی به کوهنوردان، در راه مانده و اسکی سواران آسیب دیده و همکاری با سایر دستگاه‌های امداد رسانی را بر عهده دارد.

polis-tochal03.jpg

سرهنگ یادگاری به حادثه مفقود شدن چند تن از کوهنوردان در منطقه کوهستانی وردیج اشاره کرد و گفت: تیم عملیات پلیس کوهستان در کوتاهترین زمان ممکن با بکارگیری تجهیزات فنی موفق به پیدا کردن این گروه کوهنوردی شدند و آنان را از مرگ حتمی نجات دادند.

سرهنگ یادگای از گردشگران خواست در مراجعه به مناطق کوهستانی برای صعود از مسیر‌های مشخص شده و تجهیزات کامل استفاده کرده و قبل از صعود هماهنگی‌های لازم را با پلیس کوهستان انجام دهند تا دچار مشکلاتی چون مفقودی و گرفتاری در برف و بهمن نشوند.

رئیس پلیس گوهستان پلیس پیشگیری پایتخت افزود: یکی از وظایف این پلیس برخورد با جرائم مشهود چون سرقت، استعمال و خرید فروش مواد مخدر در ناطق تحت پوشش بوده تا امنیت برای شهروندان و گردشگران در این مناطق بر قرار باشد.

polis-tochal02.jpg

همچین وی از شهروندان خواست هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد از عملکرد پلیس کوهستان را از طرق سامانه ۱۹۷ گزارش کرده و یا در صورت مواجه مشکل در معابر کوهستانی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها