|
کدخبر: 39575

اوج هیجان و لذت در بهترین شهربازی های جهان

شما هم اهل بازی‌های مهیج و رفتن به شهربازی هستید؟ حتما دیده‌اید که در برخی از نقاط جهان، موضوع از کمی هیجان پایش را فراتر می‌گذارد و وارد بازی‌هایی می‌شود که بعضا بسیار خطرناک هستند. آیا خطرناک ترین شهربازی های جهان را می‌شناسید؟‌

گسترش نیوز: خطرناک ترین شهربازی های جهان که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره شده است، دیگر فقط برای ارضای حس هیجان و ترشح آدرنالین طراحی نشده‌اند، بلکه ساختار عجیب و به شدت خطرناک آنها با رگه‌هایی از جنون همراه است. اگر دوست دارید که با خطرناک ترین شهربازی های جهان و بازی‌های هوایی عجیب و غریب آنها آشنا بشوید، متن زیر را از دست ندهید:

۱. اسکای رولِر دانمارک؛ Sky Rolle Denmark

Bazi1.jpg

حتما رولرکوسترهای معروف دنیا را دیده‌اید اما حساب اسکای رولر دانمارک با تمام موارد نام‌برده فرق می‌کند. در فاصله زیادی از زمین، این رولر هوایی، شما را معلق نگه می‌دارد. این وسیله عجیب و خطرناک را یک مهندس آلمانی خلاق طراحی کرده است و در شهر بَکِن دانمارک قرار دارد. شهربازی این شهر با وجود وسایلی شبیه اسکای رولر بسیار معروف و یکی از جاذبه های دیدنی برای گردشگران است.

۲. نیترو نیوجرسی؛‌ Nitro New Jersey

Bazi2.jpg

این وسیله هیجان‌انگیز در شهربازی معروف نیوجرسی قرار دارد و رولرکوستری با پیچ و خم‌های فراوان در فاصله ۱۶۰۰ متری زمین است. از پیچ و خم‌های فراوان و شیب مسیر حرکت که بگذریم، نکته قابل توجه درباره این وسیله قرار داشتن در فضای جنگلی و سبز است. وقتی با این رولر کوستر عجیب و غریب در مسیری پرپیچ و خم حرکت می‌کنید به نظر می‌رسد که در میان جنگل‌های اطراف سقوط خواهید کرد.

۳. ایکس اسکریم لاس وگاس؛ X- Scream Las Vegas

Bazi3.jpg

این رولر کوستر خطرناک هم که در طول سالیان گذشته، تجربه‌های ناخوشایندی را برای برخی از مسافرانش به وجود آورده است یکی از خطرناک‌ترین وسایل بازی در جهان است. سیستم آهنربا و ترمزی که برای این وسیله طراحی شده است، مسافران را در ارتفاع ۲۰۰ متری از زمین معلق نگه می‌دارد. اگر سوار این وسیله شدن، دیوانگی محض نیست، پس چیست؟ شهربازی لاس وگاس، یکی از خطرناک ترین شهربازی های جهان است.

۴. اینسَنیتی تریل راید لاس وگاس؛ ‌ Insanity Thrill Ride Las Vegas

آیا دل و جرئت این را دارید که در ارتفاع ۲۰۰ متری از زمین برای مدتی سر و ته شوید و همان‌طور بمانید؟ اگر اهل تجربه‌های هیجان‌انگیز و توام با دیوانگی باشید، قطعا سوار شدن اینسنیتی تریل راید را می‌پسندید اما یادتان باشد که ساختار مکانیکی این وسیله در لاس وگاس و یکی از خطرناک ترین شهربازی های جهان به هیچ عنوان بدون ریسک و امن نیست.

۵. جاینت دیسکاوری؛ ‌ Giant Discovery

Bazi5.jpg

این وسیله بازی یکی از عجیب‌ترین موارد فهرست خطرناک ترین شهربازی های جهان است. برای استفاده از این وسیله باید روی صندلی‌های این پاندول غول‌آسا بنشینید و با بستن کمربند با سرعتی کم شروع به نوسان کردن به طرفین شوید. اما گول آرامش اولیه را نخورید زیرا این آرامش، آرامش قبل از طوفان است. پس از تکان‌های اولیه، سرعت حرکت پادول بزرگ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

۶. دِ گراویتی مکس تایوان؛ The Gravity Max Taiwan

Bazi6.jpg

این وسیله معروف که از دیدنی‌های پارک لیپائو در تایوان است، سرنشینان خود را تا ارتفاع ۳۴ متری زمین می‌برد. وقتی دستگاه به حالت ۹۰ درجه یا پایه‌های نگهدارنده خود می‌رسد، سرعت می‌گیرد و قلب سرنشینان را به ضربان‌های تند می‌رساند.

۷. کُلوسوس انگلیس؛ Colossus England

Bazi7.jpg

کلوسوس اولین رولر کوستر جهان است که شبیه مار طراحی شده و به همین خاطر به آن کُبرا رُل هم گفته می‌شود. حدود ۱۰ پیج و خم شدید در این رولر کوستر دیده می‌شود و یکی از دیدنی‌های تُرپ پارک در انگلستان است.

۸. سوپرمن مری‌لند؛ Super Man Maryland

Bazi8.jpg

این رولر کوستر هم بسیار عجیب و خطرناک است. سرعت آن به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سوپرمن در مری‌لند یعنی یکی از خطرناک ترین شهربازی های جهان دارای پیچ و خم‌های فراوانی است که در هر نقطه عطف دستگاه، آدرنالین سرنشینان را به بیشترین حد ممکن می‌رساند

۹. تاور آور ترور دیزنی‌لند هالیوود استودیو؛ Tower of Terror Disney Hollywood Studios

Bazi9.jpg

برج وحشت بلند دیرنی‌لند هالیوود هم یکی از آن مکان‌هایی است که جان می‌دهد برای تجربه‌های بامزه و البته خطرناک. با آسانسوری پرسرعت، ۱۳ طبقه را به طور جنون‌آسایی طی خواهید کرد. فضای تاریک و خاکستری این برج هم به وحشتناک‌تر شدن حال و هوای این بازی کمک کرده است.

۱۰. ناتس بِری فارم پریلوس پلانژ کالیفرنیا؛ Knott's Berry Farm Perilous Plunge, California

Bazi10.jpg

این وسیله به معنای واقعی کلمه مصداقی از جنون در قالب یک بازی بی‌منطق است. ماشینی با سرعت زیاد و از ارتفاعی قابل توجه روی ریل جرکت می‌کند و بعد وارد آب می‌شود. به نظر شما چیزی که نشانه عقلانیت باشد در طراحی این وسیله وجود داشته است. چنین وسیله‌ای برای بدن انسان بسیار مرگ‌آور و خطرناک است و متاسفانه در سال ۲۰۰۱ هم برای یک زن ۴۰ ساله حادثه تلخی ایجاد کرده است.

۱۱. واترورلد بانزایی پایپ‌لاین کنکورد کالیفرنیا؛‌ Waterworld Banzai Pipeline Concord

Bazi11.jpg

این وسیله که در یکی از خطرناک ترین شهربازی های جهان قرار داشت در سال ۱۹۹۷ ممنوع شد و دیگر کسی از آن استفاده نمی‌کند. وسیله خطرناک نام برده از سوی مرکز قابلیت کنترل نداشت و به همین خاطر با زیاد شدن تعداد سرنشینان، حوادث ناگواری به وجود می‌آورد.

۱۲. اکشن پارک کایاک اکسپریِنس نیوجرس؛ Action Park Kayak Experience

Bazi12.jpg

این شهربازی هم در دهه ۸۰ بسته شده است. طراحان این وسیله را شبیه قایقی روی هوا ساخته بودند و به کمک نیروی الکتریسیته باعث حرکت قایق‌ها در مسیر هوایی می‌شدند. بسیاری از سرنشینان با وجود چنین دستگاهی دچار برق‌گرفتگی می‌شدند و یکی از خطرناک‌ترین و بی‌منطق‌ترین دستگاه‌های بازی دنیا به شمار می‌رفت.

۱۳. اسکای سایکل ژاپن؛‌ Skycycle Japan

Bazi13.jpg

برای استفاده از این وسیله باید بدون کوچکترین محافظی در فضایی باز و خطرناک که در فاصله ۱۵ متری زمین قرار گرفته است، وسیله‌ای که سوار می‌شوید را روی یک ریل باریک برانید. سوار شدن بر این وسیله ژاپنی بیشتر نشانه کم‌عقلی است تا شجاعت.

۱۴. اسپین‌دیری نیوجرسی؛ Spindizzy

Bazi14.png

این وسیله هم شبیه یک بولدوزر است که بدون کوچکترین میزان محافظت از سرنشنیان، آنها را به راندن بولدوزری که شبیه یک بیل مکانیکی است دعوت می‌کند. سوار شدن بر این وسیله یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید.

منبع: پیمنت 24

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها