|
کدخبر: 37310

شغل‌های عجیب/ ۶

بازار مکاره پکیج‌های اجاره‌ای

تا به حال آپارتمان‌های نیمه‌کاره‌ آماده فروش را دیده‌اید؟ شاید از خودتان پرسیده باشید چطور توانسته‌اند با این وضع پروانه پایانکار بگیرند!

گسترش نیوز: برای آنکه یک ساختمان بتواند پروانه اتمام بگیرد، معمار باید حتما باید المان‌های نظام مهندسی را فراهم کند. تقریبا یک دهه می‌شود که در مقررات ملی ساختمان ایران، نصب تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مانند پکیج و شوفاژ یکی از المان‌های مهم برای دریافت پایانکار تبدیل شده است.

pakeij1.jpg

شاید در هنگام بازدید خانه‌های نوساز متوجه جای خالی وسایل سرمایشی و گرمایشی شده باشید و از خودتان پرسیده باشید یک ساختمان نوساز بدون وسایل سرمایشی و گرمایشی چطور توانسته پروانه پایانکار دریافت کند؟

میانبری برای پایانکار گاهی کارفرماها تمایلی به تکمیل تجهیزات ساختمانی ندارند، اما برای آنکه بتوانند سریع این مرحله را رد کنند و به بخش خوش آب و رنگ دریافت وام و بعد هم فروش برسند، از راه میانبر یعنی اجاره پکیج و سایر وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر درست برای همان روزهایی که می‌دانند ناظر ساختمانی قرار است به ساختمان آن‌ها سر بزند، پکیج‌های دست دوم را از فروشندگان پکیج و ژنراتور اجاره می‌کنند و بعد از کسب پروانه پایان کار آن را به فروشنده برمی‌گردانند.

یک شغل در گوشی اجاره پکیج را نمی‌توان یک شغل مستقل دانست، چرا که بیشتر به نوعی کلاهبرداری شبیه است. رقم اجاره هم بسته به توافق دو طرف دارد. البته به دلیل آنکه تعداد اجاره دهندگان پکیج و شوفاژ چندان زیاد نیست و این شغل هم جزو مشاغل مخفی و درگوشی است، به سادگی نمی‌توان با فعالان آن ارتباط برقرار کرد و رقم دقیق اجاره روزانه پکیج را به دست آورد.

قیمت‌های سرسام آور پکیج تا پیش از آنکه گرانی‌ها سرسام آور بشود می‌توانستید یک پکیج معمولی را با قیمتی حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان خریداری کنید، اما بعد از گران‌ شدن یکباره همه چیز، قیمت پکیج‌ها هم سر به فلک کشیده است. حالا قیمت متوسط پکیج رقمی حدود ۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که اجاره پکیج حدود یک دهم قیمت یک پکیج نو است. شاید همین افزایش قیمت به زودی باعث افزایش تمایل کارفرماها برای اجاره پکیج و رونق این بازار مکاره شود.

پرونده مشاغل عجیب را از لینک‌های زیر می‌توانید مشاهده کنید:

«قلیان موتوری» ۲۴ ساعته در تهران

۲۰۰ هزارتومن برای یک هفته «دادزدن»!

درآمد میلیونی فقط با یک دکمه!

خرید و فروش «شاهد دادگاه» / نیم ساعت شهادت چند؟

ماموریت به سبک مردان «پلاک‌پوش»!

  • علی ارسالی در

    چه کسی میتواند تضمین دهد اگر پگیج نصب شده در همان مکان باقی بماند نو یا دست دوم باشد هر گز دچار اشکال نمیشود مشگل اساسی المان تآسف انگیزی ا است که که قانون میشود . وگر نه حساسیت نصب اجاق گاز به مراتب بیشتر از پگیج است شاید از سال آینده اجاق را هم اجباری کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها