|
کدخبر: 34545

گزارش میدانی گسترش‌نیوز از بازار کنسول‌های بازی:

پلی‌استیشن ۴ محبوب‌ترین کنسول بازی / راهکارهایی برای ارزان تمام شدن

در حال حاضر کسی بازی اورجینال نمی‌خرد. بازی خوره‌ها معمولا با هزینه‌ای پایین و کپی کردن بازی‌ها بر روی کنسول به تعداد بیشتری بازی دست پیدا می‌کنند.

گسترش‌نیوز: یکی از پرطرفدارترین و جذابترین سرگرمی‌ها امروزی، بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی است؛ پلی‌استیشن ۴ یکی از کنسول‌هایی است که در این چند ماه اخیر به دلیل جذابیت، گرافیک بالا و سبک خاص بازی‌هایش طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. اما به دلیل گران شدن ارز و تحریم‌های وارداتی موجود و اضافه شدن پلی‌استیشن به تحریم‌های وارداتی؛ قیمت این کنسول بازی به شدت افزایش یافته و خرید آن برای همه اقشار جامعه امکان‌پذیر نیست. در این گزارش سری به میدان امام‌ خمینی(ره) معروف به توپخونه زدیم و به چگونگی وضعیت بازاریان و فروش این کنسول و بازی‌های آن پرداختیم:

bazarplaystation4.jpg

یکی از فروشندگان کنسول‌های بازی درباره وضعیت ارز و مشکلات وارداتی گفت: گرانی دلار و وضعیت واردات به شدت بر قیمت این کنسول اثر گذاشته به قدری که در همین ماه افزایش یک میلیون تومانی و در این کالا داشتیم. به این دلیل که این کالا کاملا وارداتی است و رابطه مستقیم به دلار و تحریم‌های وارداتی دارد. اما از لحاظ تامین کالا و قطعات تاکنون مشکلی وجود نداشته و ما در تکمیل اجناسمان مشکلی نداریم و پلی‌استیشن در بازار به اندازه کافی موجود است.

SonylunchCover.jpg

وی همچنین درباره قیمت بازی‌ها ادامه داد: بازی‌ها هم با توجه به صحبت‌هایی که شد افزایش قیمت داشته اما هنوز بازی ارزان در بازار وجود دارد و بعضی بازی‌ها به قیمت قبل فروخته می‌شود. همچنین بهتر است بازی‌ها روی دستگاه ریخته شود تا اینکه خود بازی را بخرند. ما در هنگام فروش به مشتری پیشنهاد می‌دهیم که به اندازه حجم کنسول در داخل آن بازی بریزید که با هزینه خیلی پایین‌تر (۱۵۰هزار تومان) می‌توانند تعداد زیادی بازی داشته باشند.

یکی دیگر از فروشندگان درباره هک کردن پلی‌استیشن و بازی‌ها گفت: در حال حاضر کسانی که می‌خواهند بازی‌های جدید را داشته باشند دیگر بازی اورجینال نمی‌خرند به دلیل اینکه به صرفه نیست و برایشان گران تمام می‌شود؛ معمولا با هزینه‌ای پایین و کپی کردن بازی‌ها بر روی کنسول به تعداد بیشتری بازی دست پیدا می‌کنند.

terriblenewplaystation.png

وی درباره ابهاماتی مشکلاتی در وصل شدن به اینترنت پس از کپی کردن بازی به ‌وجود می‌آید، ادامه داد: هیچ مشکلی برای کنسول پیش نمی‌آید؛ ما در واقع بازی را در دستگاهتان کپی می‌کنیم و کاری انجام نمی‌دهیم که مشکلی برای کنسول یا از طرف شرکت سازنده پیش بیاید. ما حتی وقتی بازی را می‌ریزیم، برای اطمینان مشتری همان لحظه به اینترنت وصل می‌شویم و بازی را انجام می‌دهیم که خیال مشتری راحت شود.

آخرین قیمت پلی‌استیشن ۴ به شرح زیر است:

پلی‌استیشن اسلیم (Slime) ۵۰۰ گیگ، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

پلی‌استیشن اسلیم (Slime) یک ترابایت، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

پلی‌استیشن Pro، یک ترابایت ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان

البته این قیمت‌ها برای پلی‌استیشن ۴ با یک دسته است، دسته جداگانه اصلی ۳۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

مجموعه کامل پلی‌استیشن Pro یک ترابایت شامل یک عدد کنسول مدل playstation4 Pro، دو عدد دسته‌ بی‌سیم، کابل‌های رابط، یک عدد هدست مونو، عینک واقعیت مجازی و دسته‌های move و motion، تفنگ واقعیت مجازی، دو عدد بازی، یک عدد پایه فن‌دار، به قیمت ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

terriblenewplaystation1.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها