|
کدخبر: 32829

جدیدترین کشور جهان را بشناسید + تصاویر

جدیدترین ریزکشور، با جمعیتی آینده‌نگر بالغ بر نیم میلیون نفر، با ارز مستقل و در حاشیه رود دانوب تشکیل شده است.

گسترش نیوز: ریزکشور لیبرلند (Liberland) توسط اقتصاددان سابق و سیاستمدار کنونی ویت جدلیکا (Vít Jedlička) در سال ۲۰۱۵، با مالیات کم، ایده آزادی و شعار «زندگی کن و بگذار زندگی کنند» با جمعیت نیم میلیونی تأسیس شده است. تمامی کسب و کارها توسط ایمیل انجام می‌شود، صد نماینده از کشورهای دیگر، به‌وسیله اسکایپ با این ریزکشور در ارتباط هستند، همچنین آنها ارزهای بیت کوین، سرمایه‌گذاری و سودآوری با ارز دیجیتال را به صورت رسمی قبول دارند و شروع به توزیع ارزهای دیجیتالی در بین مردم کرده‌اند.

LIBERLAND3.jpg

در ماه های اخیر البته مقامات این کشور برای به‌دست آوردن سرزمین مستقل با مقامات محلی دچار مشکل شده‌اند. این ریزکشور و نوار در مرز کرواسی و صربستان قرار دارد و توسط هر دو کشور تایید شده است. موانع قانونی بسیاری وجود دارد که کرواسی را از دست‌درازی به این منطقه بازدارد، اما مقامات کرواسی مانع بزرگی برای به ثبت رسیدن و اعلام استقلال این ریزکشور هستند.

در یک نگاه | لیبرلند

سال تأسیس: ۲۰۱۵

وسعت: ۵ کیلومتر

نام پول: مریت

جمعیت: نیم میلیون نفر

LBERLAND2.jpg

بنیان‌گذار این ریزکشور در مورد وضعیت کنونی لیبرلند می‌گوید: وضعیت سرزمین مستقل لیبرلند هنوز تثبیت نشده است و پلیس کرواسی کسانی که برای بازدید و حتی مهاجرت به این منطقه می‌آیند را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. او افزود آنها به دنبال گرفتن مجوز آزادی کامل از دادگاه کرواسی هستند؛ اما برای اینکه ریزکشور بتواند آزادانه با بیرون ارتباط دوطرفه و تعامل داشته باشد، قسمتی از رود دانوب که از داخل ریزکشور عبور می‌کند تبدیل به دروازه‌ای برای بازدیدکنندگان و مهاجران شده است. روزانه عده بسیاری از این طریق وارد خاک لیبرلند می‌شوند.

بر اساس آمار، بسیاری از بازدیدکنندگان از کشور انگلستان هستند. کسانی که از پروژه لیبرلند استقبال و حمایت کرده‌اند، اشخاص سرشناسی همانند راجر ور، یکی از بنیان‌گذاران کسب و کارهای بیت کوینی و پاتریک شوماخر، مدیر ارشد برنامه‌های عمرانی زاحا حدید هستند. منطقه لیبرلند آینده و طرح‌های بالقوه زیادی برای عملی کردن دارد.

LBERLAND1.jpg

جدلیکا می‌گوید: ما همه جای دنیا می‌توانیم مناطقی همانند لیبرلد تأسیس کنیم. هم‌اکنون امریکا و افریقا بهترین ظرفیت را برای تشکیل این سرزمین دارند، اما این‌ها همه بستگی به دولت‌ها و سرزمین‌ها دارد. لیبرلند تنها و نخستین سرزمین یا ریزکشور مستقل نیست، ریزکشور‌های زیادی در دنیا تأسیس شده و پایدار باقی مانده‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها