|
کدخبر: 31963

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی عنوان کرد:

چرا بیش از نیاز خرید می‌کنیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: پرورش مرغ و ماهی در کشور بیش از نیاز داخلی است از این‌رو مردم نباید نگران کمبود مواد پروتئینی باشند و در یک ماه نیاز یک سال خود را خریداری کنند.

مهدی یوسفخانی در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، افزود: فرهنگ دپو کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ ریشه در سال‌های دور دارد؛ در گذشته کشور در بسیاری از مقاطع سال با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شد به‌همین دلیل خانم‌های خانه‌دار برای مصرف ۲ ماه خرید می‌کردند.

به گفته این مسئول صنفی؛ به نظر من دیگر نگرانی بابت کمبود کالا در این سال‌ها موضوعیت ندارد چراکه بازار اشباع است و این امکان وجود دارد که بخشی از این خرید تحت عوامل گوناگون فاسد شود؛ بدین جهت لازم است که مردم به اندازه مصرف خرید کنند.

yosefkhanii.jpg

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترس از گران شدن، می‌تواند دلیل خرید زیاد خریدن باشد، گفت: ممکن است این دلیل مطرح باشد اما این نکته را باید در نظر داشت که قیمت مواد پروتئینی نوسانات زیادی دارد به‌عنوان مثال در یک ماه چندین بار نرخ گوشت مرغ و ماهی تغییر می‌کند. تجربه به من نشان داده است که قیمت مرغ هیچ‌گاه در دو ماه یکسان نبوده است و همواره قیمت‌ها در حال تغییر هستند البته نوسانات نرخ گوشت مرغ رو به بالا نیست و در بسیاری از موارد قیمت‌ها شکسته می‌شوند.

یوسفخانی بااشاره به برخی حساسیت‌ها در خرید مواد پروتئینی، گفت: برخی از خانم‌های خانه نیاز خود را از واحدهای خریداری می‌کنند که به آن اعتماد دارند به همین دلیل چندان قیمت برای آنها اهمیت ندارد. اما این روند در همه خانواده مرسوم نیست چراکه برخی دیگر چندان در قید وبند کیفیت نیستند و بیشتر پایین بودن قیمت برای آنها اهمیت دارد به‌همین دلیل نیاز خود را از بازارهای اصلی تامین می‌کنند.

به گفته وی: ملاک‌های خرید برای اقشار مختلف متفاوت است.

بنا بر این گزارش؛ قیمت مرغ در واحدهای صنفی ۸هزار و ۳۵۰، قیمت مرغ در کشتارگاه ۵هزار و ۵۰۰ تومان، و تحویل آن به در واحدهای صنفی ۷هزار ۶۵۰ تومان است.

با ما سبک زندگی اقتصادی را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها