|
کدخبر: 91589

اقدامات خودروسازان برای مقابله با کرونا

تمهیدات خودروسازان برای مبارزه و همچنین کنترل ویروس کرونا وارد فاز تازه‌ای شده و این شرکت‌ها ضمن تولید اقلام بهداشتی، نسبت به کاهش تراکم نیروی انسانی و افزایش فاصله پرسنل از طریق شیفت بندی در کنار ضدعفونی خطوط تولید و تجهیزات اقدام کرده‌اند.

گسترش نیوز : نخستین خودروساز کشور نیز همزمان با آغاز روزهای کاری سال جدید اقداماتی در جهت مقابله با ویروس کرونا انجام داده به طوری که به گفته عباس حق نظر، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی پارس‌خودرو درحال‌حاضر تمامی سطوح خطوط تولید، تجهیزات، ماشین‌آلات و... در پارس خودرو برای شروع فعالیت در سال جدید و قبل از ورود پرسنل به صورت کامل ضد عفونی شده است.

این اقدامات در حالیست که تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا از ماه قبل در شرکت صورت گرفته و از همان زمان ابتدایی شیوع کرونا در کشور تمامی سرویس ها، ورودی و خروجی‌های شرکت، سالن‌های تولید، اتاق‌های ستادی و...به صورت مستمر ضدعفونی و مواد شوینده، ژل‌های ضد عفونی و... به مقدار لازم تهیه و در اختیار تمامی کارکنان پارس خودرو قرار گرفته است.

معاون منابع انسانی پارس خودرو همچنین در خصوص برنامه‌ریزی جامع برای کاهش تراکم نیروی انسانی در محیط کار برای حفظ سلامت پرسنل نیز می‌گوید: حفظ سلامت نیروی انسانی در اولویت اول قرار گرفته و بر این اساس تمامی پرسنل ستادی و ایستگاه‌های تولید با کاهش تراکم نیروی انسانی تا پایان کنترل بیماری کرونا در کشور به فعالیت خود ادامه خواهند داد. همچنین اقلام مورد نیاز برای ضدعفونی محیط کار و استفاده شخصی به مقدار لازم تهیه و ذخیره شده و ژل‌های ضدعفونی و... در بدو ورود به تمامی پرسنل شرکت اهدا خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا نیز علاوه بر تک شیفت کردن و همچنین ضدعفونی خطوط تولید، افزایش فاصله پرسنل و کاهش تراکم نیروی انسانی در‌ محیط کار را در دستور کار قرار داده است. این گروه خودروسازی همچنین اعلام کرده که در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا و نیز حفظ سلامت مشتریان، پرسش‌ها و درخواست‌های مشتریان تا اطلاع ثانوی تنها به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخ داده می‌شود و امکان مراجعه حضوری به معاونت فروش سایپا وجود ندارد.

براین اساس مشتریان سایپا می‌توانند تمامی درخواست‌های خدمات مربوط به فرآیندهای فروش و تحویل خودروی خود را در سایت اینترنتی سایپا به نشانی www.saipacorp.com ثبت و پیگیری کنند و یا با مراجعه به این آدرس اینترنتی، ضمن دانلود و نصب نرم‌افزار موبایلی (اپلیکیشن) سایپا، درخواست‌های خدمات فروش خود را ثبت و از همین طریق پیگیری کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو نیز از نخستین روزهای شیوع گسترش ویروس کرونا ضمن انجام اقدامات اولیه با هدف حفظ سلامتی کارمندان، نسبت به پایش روزانه سلامت آنها اقدام کرد و ارائه خدمات این گروه صنعتی را به خدمات غیرحضوری تبدیل کرد را از هرگونه تماس نیروی انسانی کاسته شود.

این شرایط در حالیست که قطعه سازان نیز به عنوان همکاران اصلی خودروسازان در روزهای اخیر درخواست خود مبنی بر ادامه تعطیلی‌ها با هدف فراهم کردن شرایط جهت مقابله با ویروس کرونا در خطوط تولید را از مسئولان دولتی خواستار شده‌اند خودروسازان نیز که در نظر داشتند با پیش‌بینی اقدامات پیشگیرانه تولید را از نخستین روز کاری سال جدید آغاز کنند، در آخرین ساعات روز گذشته در نامه‌ای به وزیر بهداشت، زمان فعالیت خطوط تولید را ۲۰ فروردین و همزمان با پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرده‌اند در همین حال قطعه سازان نیز با هدف آماده کردن شرایط مقابله با ویروس کرونا، فعالیت خود را با یک هفته تاخیر و از ۲۲ فروردین ماه آغاز خواهند کرد.

اقدامات اخیر خودروسازان در راستای مقابله با ویروس کرونا در حالیست که آنها از نخستین روزهای اسفند ماه در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به تولید ماسک و ژل ضدعفونی اقدام کرده و حتی خطوط تولید این اقلام ضروری را در شرکت‌های تابعه خود راه‌اندازی کرده‌اند.

منبع: خودروکار

ارسال نظر