|
کدخبر: 87158

گسترش‌نیوز بررسی می‌کند:

آمار فعالیت‌های ایران‌خودرو در بهمن‌ماه / تولید تندر ۹۰ با تعداد محدود

سامانه کدال میزان تولیدات ایران‌خودرو در ماه بهمن را اخیرا منتشر کرده است.

گسترش‌نیوز: ایران‌خودرو در ماه بهمن تعداد ۴۵۴۰۲ دستگاه خودرو به تولید رسانده است. اگر بخواهیم این آمار را با ماه قبل مقایسه کنیم میزان تولیدات در ماه دی رقم ۵۱۹۲۳ دستگاه بود. به طور کلی طی ماه بهمن نسبت به دی تعداد خودروهای تولید شده توسط دو خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو کاهشی بوده اما دلیل آن مشخص نیست. لازم به ذکر است که ایران‌خودرو در ماه بهمن مبلغ ۲۴،۳۳۷،۱۲۱ میلیون ریال از فروش محصولات خود کسب کرده است.

در میان تولیدات ایران‌خودرو گروه پژو بیشترین تیراژ را دارد که میزان تولید این گروه در ماه بهمن ۳۳،۷۴۰ دستگاه بود. بعد از این گروه سمند و دنا بیشتر از سایر خودرو به تولید رسیده‌اند و آمار آنها به ترتیب ۴،۴۴۲ و ۴،۳۰۶ دستگاه اعلام شده است. یکی از نکات جالب این است که از خودروی تندر ۹۰ نیز در ماه بهمن تعداد ۱۴۹ دستگاه تولید شده و این در حالی است که رنو به خاطر تحریم‌ها ایران را ترک کرد.

خودروهای هایما و دانگ‌فنگ نیز که جزو محصولات تولیدشده توسط ایران‌خودرو به شمار می‌روند همچنان با تعداد تقریبا پایین به تولید می‌رسند. در ماه بهمن از محصولات هایما و دانگ‌فنگ به ترتیب ۵۳۰ و ۱۰۶ دستگاه به تولید رسیده است. در این میان پژو ۲۰۰۸ نیز یکی از خودروهایی است که ایران‌خودرو همچنان مونتاژ آن را انجام می‌دهد و تعداد تولیدات آن خارج از گروه پژو محاسبه می‌شود. در ماه بهمن ۱۲۹ دستگاه پژو تولید رسیده و این در حالی است که رقم آن برای ماه دی ۳۵۴ دستگاه بود. تنها خودرویی نیز که تعداد تولیدات آن صفر بوده سوزوکی است.

به طور کلی ایران‌خودرو از ابتدای سال تا پایان ماه بهمن ۳۵۷۸۵۹ دستگاه خودرو به تولید رسانده است. با توجه به وضعیت تولیدات می‌توان آمار فروش را نیز محاسبه کرد و طبق اطلاعات منتشر شده این خودروساز توانسته ۱۹۸،۷۰۸،۵۱۳ میلیون ریال تا پایان بهمن ماه درآمد حاصل از فروش محصولات خود داشته باشد.

tolidikco1.jpg

tolidikco2.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها