|
کدخبر: 85908

اختصاصی گسترش‌نیوز:

خودروهای برقی و هیبریدی جدید ایران‌خودرو + تصاویر و مشخصات

امروز در حاشیه برگزاری همایش موتورهای درونسوز از دو محصول جدید ایران‌خودرو نیز رونمایی شد.

گسترش‌نیوز: این روزها صحبت درباره خودروهای هیبرید و برقی به خصوص با افزایش آلودگی هوا بیش از پیش شده است. با این وجود خودروسازان داخلی هنوز وارد فرآیند تولید انبوه چنین خودروهایی نشده‌اند اما ایران‌خودرو امروز از رانای تمام برقی و دنا پلاس پلاگین هایبرید رونمایی کرد. با توجه به این قضیه به نظر می‌رسد که خودروسازان داخلی مسئله تولید چنین خودروهایی را جدی‌تر گرفته‌اند.

dena6.jpg

runna4.jpg

طبق مشخصات اعلام شده رانای برقی می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و توانایی طی کردن ۲۲۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. این خودرو از باتری ۳۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و مدت زمان شارژ آن ۸ ساعت خواهد بود هر چند که از فناوری شارژ سریع نیز استفاده می‌کند. از لحاظ توانایی پیشرانه برقی نیز می‌توان به حداکثر توان ۱۲۲ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن.متر اشاره کرد. یکی از نکات جالب این بود که این رانای برقی به گیربکس اتوماتیک مجهز شده بود و به نظر می‌رسد که مشابه با گیربکس استفاده شده روی پژو ۲۰۷ است.

runna9.jpg

runna11.jpg

runna12.jpg

runna16.jpg

در مورد دنا پلاس پلاگین هایبرید نیز این خودرو توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. همانند رانا این خودرو نیز حداکثر توان ۱۲۲ اسب‌بخار را دارد و میانگین مصرف سوخت آن ۳.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. لازم به ذکر است که این دو خودرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو به تولید رسیده‌اند و نمونه‌ای از آنها در حاشیه همایش و نمایشگاه موتور ایران به نمایش درآمد.

dena10.jpg

dena8.jpg

dena5.jpg

runna1.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها