|
کدخبر: 85831

معاون وزیر صمت و دبیر علمی همایش موتورهای درونسوز:

دیر بجنبیم ورشکسته می‌شویم

برات قبادیان: در یک فاصله ۱۲۰ ساله همه دانشمندان شرایط را به جایی رساندند که راندمان را به حدود ۳۰ درصد رسانده‌اند.

گسترش‌نیوز: برات قبادیان به عنوان معاون وزیر صمت و دبیر علمی همایش موتورهای درونسوز گفت: ۱۲۰ سال پیش ۲ مدل موتور بنزینی و دیزلی اختراع شد. نخستین خودرویی که این موتور بنزینی روی آن قرار گرفت حداکثر سرعت ۴ کیلومتر بر ساعت داشت. در یک فاصله ۱۲۰ ساله همه دانشمندان شرایط را به جایی رساندند که راندمان را به حدود ۳۰ درصد رسانده‌اند. بنابراین هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

ghobadian.jpg

وی ادامه داد: ۶۲ مقاله برای این مراسم ارائه شده است. مقالات در دو بخش هم از دانشگاه‌های تهران و هم سایر استان‌ها ارائه شده است‌ ۷ درصد این مقالات از دانشگاه آزاد بود. ۳۴ درصد کل مقالات مربوط به صنعت است. لازم به ذکر است که از خارج هم مقالاتی دریافت شد که نیاز به تقدیر و تشکر دارد.

قبادیان اشاره کرد: توسعه‌ای که در صنعت موتور صورت گرفته مدیون علم و دانش است. ما نمی‌توانیم این قضیه را نادیده بگیریم و این حرف نظری و بی‌پایه نیست. اقتصاد مبتنی بر نفت در حال تبدیل شدن به اقتصاد مبتنی بر دانش است. اگر دیر بجنبیم در اقتصاد ورشکسته خواهیم شد. خوشبختانه در این زمینه کارهایی را انجام دادیم و طرحی برای پیوند میان دانشگاه و صنعت ایجاد شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها