|
کدخبر: 78509

دبیر علمی همایش موتورهای درونسوز و نفت مطرح کرد:

شرایط طلایی کشور برای همکاری دانشگاه و صنعت در زمینه خودرو

نشست خبری یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت با حضور برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت برگزار شد.

گسترش‌نیوز : برات قبادیان به عنوان دبیر علمی این همایش گفت: هر وسیله نقلیه قلبی به نام موتور درونسوز دارد. زندگی بدون خودرو غیر قابل تصور است. قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل می‌شود. لازم به ذکر است که بخشی از همایش به فناوری موتور و بخش دیگر به خوراک آن مربوط می‌شود.

qobadian3.jpg

وی ادامه داد: ما بی‌نیاز از موتورهای پایه گازسوز خارجی هستیم. باور بر این است که سوخت و موتور لازم و ملزوم همدیگر هستند. بهترین موتور استاندارد که تولید شود اما سوخت آن استاندارد نباشد تمام اجزا آن به هم می‌ریزد. اگر انتظار داریم خودروسازان خودروی استاندارد تولید کنند این انتظار وجود دارد که سوخت استاندارد نیز تولید شود.

قبادیان افزود: در این همایش ۱۲۰ مقاله دریافت شده که ۷۰ درصد آنها از دانشگاه و ۳۰ درصد مربوط به صنعت است. در بحث سوخت هم نمونه‌های مرسوم و هم نمونه‌های جایگزین مطرح است. در بخش دیگر از این همایش ۲ میز گرد تخصصی داریم که یکی به فناوری‌های نوین قوای محرکه و دیگر مربوط به سوخت و استانداردهای آن است. متخصصین هر میز گرد اطلاعات علمی را به بحث خواهند گذاشت.

qobadian1.jpg

وی اظهار کرد: لازم به ذکر است یک نمایشگاه تخصصی برگزار خواهد شد. از سال گذشته نمایشگاه معکوس گذاشتیم که یک نمایشگاه تقاضا محور است. در این نمایشگاه محصولاتی به نمایش در می‌آید که تاکنون بومی‌سازی نشده است. این نیازها از طریق توانمندی‌های بومی تامین خواهد شد.

قبادیان در پایان گفت: شرایط کشور طلایی است که مشارکت صنعت و دانشگاه صورت پذیرد. یکی از جاهایی که باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود همین همایش‌ها است. درست است که در تحریم‌ها ضرر نیز خواهیم کرد اما در درون آن یک سری فرصت‌ها هم هست.سایتی به آدرس Iranetop.ir وجود دارد که بالای ۸ هزار بنگاه صنعتی در این سایت نیازهای خود را اعلام کردند و فعالان و دانشگاهیان روی این حوزه‌ها کار خواهند کرد. بر همین اساس بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان به سمت این مسائل می‌روند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها