|
کدخبر: 78194

اختصاصی گسترش‌نیوز:

کدام کشور بیشترین صادرات موتورسیکلت را دارد؟ / رتبه ایران چند است؟

کشورهای مختلف حساب ویژه‌ای روی صادرات محصولات مختلف باز می‌کنند. در این میان موتورسیکلت نیز جزو اقلامی است که برخی از کشورها درآمد‌های زیادی را از این طریق کسب کرده‌اند.

گسترش‌نیوز: میزان کلی صادرات موتورسیکلت در جهان و درآمد حاصل شده از آن در سال ۲۰۱۸ رقم ۲۸.۲ میلیارد دلار اعلام شده است. این نکته را باید گفت که صادرات این وسیله نقلیه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ رشد ۲۹.۴ درصدی را تجربه کرده است. در میان قاره‌های مختلف، آسیا بیشترین آمار صادرات را با درآمد ۱۶.۸ میلیارد دلار داشته و که ۵۹.۵ درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد. در مقام دوم نیز کشورهای اروپایی با ۳۴.۲ درصد از آمار جهانی بیشترین صادرات موتورسیکلت را دارند.

motorcycle2.jpg

اگر بخواهیم به کشورهای برتر در این حوزه اشاره کنیم چین در بالاترین رتبه با ۷.۶ میلیارد دلار قرار دارد. پس از آن نیز ژاپن، آلمان، هند و ایتالیا به ترتیب تا مقام پنجم هستند. در ادامه لیست ۱۵تایی از کشورهای برتر در این حوزه آورده شده که ۹۲.۸ درصد از صادرات موتورسیکلت در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده‌اند.

moto1.jpg

در میان کمپانی‌های تولید کننده موتورسیکلت باجاج هندی، بائوتیان چینی، ب‌ام‌و آلمان و دوکاتی ایتالیایی صادرات بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها داشته‌اند. پس از شرکت‌ها نیز برند مشهور و آمریکایی هارلی دیویدسن قرار دارد که توانسته جایگاه پنجم از لحاظ صادرات را به خود اختصاص دهد. به طور کلی می‌توان گفت عمده این شرکت‌ها از هند، چین، ژاپن و آمریکا هستند.

در ادامه گزارش لیست ۱۰۰ تایی کشورهای برتر در حوزه صادرات به صورت جدول آورده شده است. کشور ایران نیز پس از صربستان رتبه ۶۴ را دارد. ایران در سال ۲۰۱۸ رقم ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار از طریق صادرات موتورسیکلت کسب کرده است. این رقم ۰.۰۰۵ درصد از کل میزان صادرات در جهان را تشکیل می‌دهد و به طور کلی می‌توان گفت وضعیت صادرات موتورسیکلت ایران بهتر از خودرو و قطعات است چرا که در زمینه‌های ذکر شده ایران رتبه‌‌های ۷۰ و ۷۶ را دارد.

moto2.jpg

moto3.jpg

moto4.jpg

moto5.jpg

moto6.jpg

moto7.jpg

moto8.jpg

moto9.jpg

moto10.jpg

moto11.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها