|
کدخبر: 77835

اختصاصی گسترش‌نیوز:

مقیمی: تا پایان سال ۵۰۰۰ خودروی یورو ۵ تولید خواهد شد

امروز مراسم تولید انبوه محصولات ایران‌خودرو با موتور یورو ۵ برگزار شد.

گسترش‌نیوز: فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: امروز توانستیم به دانش موتورهای در سطح استاندارد یورو ۵ دست پیدا کنیم. از دهه ۸۰ بحث تولید و ارتقای موتورها در دستور کار بوده است. باید از تمام قطعه‌سازان تشکر کرد.

وی ادامه داد: این جزو وظایف ذاتی است که بتوانیم موتورهایی را تولید کنیم که منطبق با استانداردهای روز دنیا باشد‌. شرایط تحریمی باعث شد که وضعیت کمی سخت‌تر شود. از ۳ الی ۴ ماه پیش از یکی از سازندگان درخواست کردیم که به صورت خاص روی این موضوع متمرکز شود.

moghimieuro58.jpg

مقیمی افزود: ما در بحث کالیبراسیون و حوزه سخت‌افزاری دانش خود را داریم. در حوزه نرم‌افزاری توانستیم سطح قابل توجهی از داخلی‌سازی را رقم بزنیم. امروز یکی از موتورها را به تولید انبوه رساندیم و از آذرماه موتور tu۵ وارد تولید انبوه خواهد شد. در مورد موتور ملی نیز تاییدیه‌های لازم را گرفتیم و از ماه‌های آتی تولید انبوه آن را خواهیم داشت.

moghimieuro54.jpg

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: از سال ۱۳۹۹ تمام خودروها را باید با استاندارد یورو ۵ به تولید برسانیم. سطح استاندارد یورو ۵ برای سوخت نیز از فردا در دستور کار قرار می‌گیرد. اما ما به تکلیف خود در این زمینه عمل کردیم. تا پایان سال ۵ هزار خودرو با استاندارد یورو ۵ تولید خواهد شد و تا کنون نیز ۵۰۰ خودرو تولید شده است.

وی در پایان اشاره کرد: این خودروها افزایش قیمتی نخواهند داشت البته ۱۰ میلیون یورو در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است. در ۳۸ نوع محصول خود تمام تلاش را بر این داریم که تا پایان اسفند همه به این استاندارد برسند. امروز در آبان و آذر ۹۸ بیش از ۱۰۱ هزار خودرو را توانستیم تجاری کنیم. برنامه این است که تمام محصولات به سطح یورو ۵ برسند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها