|
کدخبر: 74973

گفت‌و‌گوی گسترش‌نیوز با رئيس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:

دیگر خبری از هیجانات خودرویی نیست / پیش‌بینی بازار تا ۳ ماه آینده

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار در حال حاضر آرام است و به نظر می‌رسد که تا ۲ الی ۳ ماه آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.

گسترش‌نیوز: سعید موتمنی، رئيس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: از حدود ۲ هفته گذشته تا کنون بازار خودرو آرام شده و هیچ‌گونه نوسانی در قیمت‌ها وجود ندارد. بعد از افزایش قیمت بنزین، نرخ‌ها تقریبا به خواب رفت و مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند. اواخر آبان، جهشی در قمیت‌ها داشتیم و اما پس از آن مقداری افت ایجاد شد و در حال حاضر بازار ثبات دارد و دیگر از هیجانات خودرویی خبری نیست.

motameni.jpg

مومتنی در ادامه نرخ برخی از خودروها را اعلام کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار نسبت به قبل بیشتر شده است. پراید ۱۱۱ توسط کارخانه ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فاکتور می‌شود و این قیمت در بازار حدود ۵۲ میلیون تومان است. دنا نیز از کارخانه ۸۶ میلیون تومان عرضه می‌شود اما در بازار قیمت ۱۱۹ میلیون تومانی پیدا کرده است. لازم به ذکر است ثبت‌نام شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو که تحویل‌های یک ماهه دارند تاثیرگذار بوده و زمانی که اسم ثبت‌نام می‌آید بازار ایست می‌کند. ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۸۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ۱۰۲ میلیون تومان قیمت دارد. در این میان قیمت سمند و پژو ۴۰۵ نیز به ترتیب ۸۱ و ۷۵ میلیون تومان است. در مورد مونتاژی‌ها جک s۵ نزدیک به ۲۹۳ میلیون، هایما s۷ تقریبا ۳۰۵ و سراتو سایپا ۳۱۷ میلیون تومان است. خودروهای وارداتی نیز مانند سراتو و النترا حدود ۴۸۵ قیمت دارند. سانتافه و تالیسمان نیز به ترتیب با قیمت‌های ۸۶۰ و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: به طور کلی قیمت خودروها ۵ الی ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت. این افزایش قیمت با شیب کند در ماه مهر و آبان اتفاق افتاد. زمانی که مشتری مراجعه نکند قیمت‌ها افت می‌کند. بازار تابع عرضه و تقاضا است و اگر کمی عرضه بیشتر باشد قیمت‌ها افت بیشتری پیدا می‌کند. تا ۲ الی ۳ ماه آینده قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها