|
کدخبر: 74507

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

قیمت خودروهای پرمصرف ارزان می‌شود / راه‌حلی برای عرضه وارداتی‌ها به بازار

یک نماینده مجلس گفت: افزایش نرخ بنزین تاثیر خاصی بر قیمت خودروها در بازار نداشته است.

گسترش‌نیوز: محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت قیمت خودروها گفت: گرانی بنزین روی قیمت خودروها موثر نیست. نرخ خودرو باید به گرانی بنزین واکنش معکوس می‌داشت چرا که میل به استفاده کمتر می‌شد اما فعلا تاثیر مثبت و منفی نداشته است. لازم به ذکر است که قیمت خودروهای پرمصرف ارزان خواهد شد.

mansoorimajles.jpg

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت. مردم نیز پول ندارند تا خودرو خریداری کنند و آن را به مایحتاج ضروری زندگی اختصاص می‌دهند. افرادی نیز که در بانک پول زیادی دارند نیز سرمایه‌گذاری در زمینه خودرو را ریسک می‌دانند و این کار را انجام نمی‌دهند. زیرا بالاخره روزی قیمت خودرو در ایران شکسته می‌شود اما تاریخ آن مشخص نیست.

منصوری در پایان اشاره‌ای به خودروهای وارداتی کرد و گفت: قیمت خودروهای وارداتی نیز بستگی به نرخ دلار دارد و با آن نوسان می‌کند. به نظر می‌رسد که در شرایط موجود آزادسازی واردات خودرو انجام نخواهد شد و تنها تعدادی به صورت قطره‌چکانی به کشور وارد می‌شوند. راه حل کنترل قیمت خودروها نیز این است که اجازه داده شود تا خودروی دست دوم حداقل برای دولتی‌ها وارد شود. در واقع از این طریق عرضه در بازار نیز زیاد می‌شود همچنین این کار را می‌توان برای تاکسی‌ها انجام داد. لازم به ذکر است، مذاکره‌ای فعلا برای این موارد صورت نگرفته است.

ارسال نظر