|
کدخبر: 69746

گزارش ویژه گسترش‌نیوز از نشست خبری مشترک انجمن سازندگان قطعه‌سازان و خودروسازان / ۳

سود خودروسازان و قطعه‌سازان به جیب دلالان رفت!

نشست خبری مشترک انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان امروز ۲۹ مهر ۹۸ در هتل المپیک برگزار شد.

گسترش‌نیوز : فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در واکنش به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر بانک مرکزی این صنعت را نمی‌خواهد صادقانه بگوید‌. صنعت خودرو نقل مجلس برای صحبت شده است و این صنعت حدود ۷۰۰ هزار نیرو دارد‌. یادآوری کنم در ازای هر شغل ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است وضعیت ادامه داشته باشد، روش‌های بانک مرکزی اشتباه است. در پایان سال ۹۲ کل پول مازاد بازار ۶۷۰ هزار میلیارد تومان بود. این رقم امسال با ۲ و نیم برابر شده است. ایران دارای ۹۰۰ موسسه بانکی و مالی با گردش ۱۰۰ میلیون دلار است ضمنا باید گفت بخش صنعت خودرو دو جز کارخانجات دولتی و قطعه‌ساری دارد. بخش قطعه‌سازی کشور مسئول افزایش نرخ ارز و سایر موارد نیست اما از بخش خصوصی می‌خواهید افزایش نرخ نداشته باشد.

بهنیا گفت: شورای رقابت در سال ۹۱ وارد عرصه قیمت‌گذاری رها شد. از سال ۹۱ تا نیمه ۹۷ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سودی که باید به قطعه‌سازان و خودروسازان می‌رسید به دلالان و واردکنندگان خودرو رسید. مجموع این موارد نشان‌دهنده این است که صنعت خودرو باید متوقف شود. اگر نظر مسئولان غیر از این است باید موانع از سر راه برداشته شود.

وی در پایان اشاره کرد: اگر خودرو را آنالیز کنید ۴۵ درصد نرخ خودرو مربوط به وجوهات دولتی است. اگر دولت می‌خواهد نرخ خودرو پایین‌اید باید میزان این وجوهات کاهش پیدا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها