|
کدخبر: 65495

اختصاصی گسترش‌نیوز:

نرخ انواع دیسک و صفحه کلاچ در بازار + راهنمای خرید

یک سری از قطعات خودرو مصرفی است و با افزایش کارکرد خودرو احتیاج به تعویض آن پیدا خواهید کرد. دیسک و صفحه کلاچ نیز از جمله همین موارد است که بهتر است در زمان مناسب اقدام به تعویض آن کنید.

گسترش‌نیوز: دیسک و صفحه کلاچ از جمله قطعاتی است که زمان مشخصی برای تعویض آن وجود ندارد. اما مواردی هستند که ضعیف شدن دیسک و صفحه کلاچ را نشان می‌دهند و بد نیست که رانندگان با آن‌ها آشنا باشند. به طور کلی عمر دیسک و صفحه کلاچ بستگی زیادی به نوع رانندگی، برند قطعه و میزان تردد در شهر و ترافیک دارد. اگر در شهر پرترفایک مانند تهران باشید ممکن است دیسک و صفحه تا حدود ۴۰ هزار کیلومتر دوام بیاورد اما همان دیسک و صفحه در یک شهر خلوت تا ۸۰ هزار کیلومتر نیز کار کند.

DISKSAFHE2.jpg

تشخیص زمان تعویض

برای آن که متوجه شوید زمان تعویض دیسک و صفحه فرا رسیده یا خیر یک سری راهکارها وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها این است که خودرو را در دنده دو قرار دهید و پدال کلاچ را رها کنید؛‌ اگر خودرو به سرعت خاموش شد، صفحه کلاچ هنوز عمر می‌کند اما اگر خودرو خاموش نشد، عمر صفحه کلاچ رو به پایان است. از جمله نشانه‌های تعویض دیسک و صفحه نیز می‌توان به عدم افزایش مناسب سرعت خودرو با افزایش دور موتور و لرزش اتاق در هنگام نیم کلاچ و حرکت اشاره کرد.

مظنه بازار

با توجه به این که قیمت انواع لوازم یدکی در بازار افزایش یافته قیمت دیسک و صفحه نیز از این قاعده مستثنی نیست. کشورها و سازنده‌های مختلفی در زمینه ساخت کیت کلاچ فعالیت می‌کنند که از جمله محبوب‌ترین‌ها در زمینه دیسک و صفحه به خصوص برای محصولات پژو می‌توان به ولئو، لوک و ساچ اشاره کرد. در ادامه جدول قیمت این قطعه برای برخی از خودروهای موجود در بازار آورده شده است.

disksafhe.jpg

ارسال نظر