|
کدخبر: 64765

مدیرعامل ایران‌خودرو: در پی تولید روزانه ۲هزار خودرو هستیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: هدف اولیه ایران‌خودرو دستیابی به شمارگان تولید روزانه دوهزار دستگاه است که با همکاری و هم افزایی با همه نهادهای ذیربط به دنبال تحقق آن هستیم.

گسترش نیوز - «فرشاد مقیمی» در نشستی با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن ویژه خواندن وضعیت امروز حاکم بر کشور، صنعت خودرو را دارای سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور برشمرد و افزود: افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز یکی از اقداماتی است که در حال اجرا و پیگیری آن هستیم.

دولت امریکا از قراردادن این صنعت در صدر فهرست تحریم‌ها اهدافی را دنبال می‌کند و به دنبال زمین‌گیر کردن آن است.

به گفته وی، خودروسازی علاوه بر اشتغال حدود ۱.۵ میلیون نیروی کار در زنجیره تولید و خدمات پس از فروش، سهم بالایی را در ارزش افزوده بخش صنعت به خود اختصاص می‌دهد.

مقیمی تصریح کرد: ظرفیت بالایی در این بخش از سوی دشمن هدف‌گیری شده که وجود مشکل در بخشی از آن مانند دومینو به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود.

وی در عین حال گفت: با ساز وکارهای مختلفی توانسته‌ایم جلو برویم و در مقابل مشکلات بایستیم، اکنون وفاق و اتحاد درونی بیش از گذشته باید نمایان شود تا بتوانیم مسائل را با هماهنگی سیستمی بیشتر مدیریت کنیم.

مقیمی با اشاره به مسائل موجود در حوزه کشتیرانی و طولانی شدن فرآیندهای حمل و ترخیص که هزینه‌های سرباری را به مجموعه تحمیل می‌کند، گفت: باید با استفاده از ساز وکارهای مشخصی در همکاری‌های مشترک از چالش‌های موجود بکاهیم و نتیجه این همکاری‌ها به‌طور قطع به سود بنگاه تولیدی و اقتصاد کشور خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر طراحی مدلی برای مراوده‌های مالی بین ایران‌خودرو و کشتیرانی و عمل به تعهدات از سوی دو طرف تاکید کرد.

از کمک برای بهبود صنعت خودروی کشور مضایقه نخواهیم کرد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن تاکید بر همکاری میان نهادها و ارگان‌های ذیربط برای عبور از شرایط فعلی کشور، گفت: از کمک برای بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور مضایقه نخواهیم کرد.

«محمدرضا مدرس‌خیابانی» خاطرنشان‌کرد: برای رفع مشکلات براساس اعتماد متقابل باید وارد میدان شویم و همکاری‌ها را بر اساس مدلی که به طرفین آسیب نرسد، ادامه دهیم.

وی ضمن استقبال از بهره‌مندی از تسهیلات بانکی برای تامین نقدینگی ایران خودرو در ارتباط با مسائل کشتیرانی، دستور بررسی مفاد پیشنهادی ایران‌خودرو برای رفع موانع موجود را صادر کرد

منبع: ایرنا

ارسال نظر