|
کدخبر: 61968

مصوبه جدید مجلس برای خودروسازان + جزییات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند سازنده خودرو تا پنج سال نسبت به عیب و نقص و ایمنی خودرو در وقوع تصادف مسئولیت مدنی دارند.

گسترش‌نیوز: طرح ساماندهی صنعت خودرو که از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارجاع شده بود در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت و اصلاحاتی برای تامین نظر شورای نگهبان در این طرح انجام شد.

khodrosazii.jpg

براساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی ماده ۳ طرح ساماندهی خودرو به این شرح اصلاح شد:

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات، نیرو، راه و شهرسازی و معاونت علمی ریاست جمهوری نسبت به تدوین سند راهبردی فناوری‌های راهبردی در صنعت خودروسازی از جمله خودروهای تمام برقی، ترکیبی‌ (هیبریدی - انواعی که قابلیت پرشدن مخزن انرژی «شارژ» از طریق اتصال به منبع‌های خارجی را نیز دارند) و خودران و نیز امکان استفاده از سوخت‌های غیرسنگواره‌ای (غیرفسیلی) دیگر ظرف مدت یکسال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون اقدام کند.

ماده ۷ این طرح نیز برای تامین نظر شورای نگهبان به این شرح اصلاح شد:

در صورت وقوع تصادف تا پنج سال پس از نخستین شماره‌گذاری، شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی یا واردکننده در صورتی که خریدار از عیب و نقص مذکور مطلع نباشد، به میزان دخالت عیب و نقص مذکور و ایمنی خودرو در وقوع تصادف در میزان خسارت و تلفات حادثه دارای مسئولیت مدنی هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها