|
کدخبر: 58907

«هایما فامیلی» در جنوب کشور تست شد!

آن طور که مشخص است، در این ایام ایران خودرو محصولات جدید خود را برای تست‌های مختلف به جنوب کشور برده تا گویا هایما فامیلی و پژو ۳۰۱ را در یکی از گرمترین مناطق کشور مورد بررسی قرار دهد.

گسترش‌نیوز : هایما فامیلی یا همان M۵ یک سدان متوسط از شریک تجاری چینی ایران خودرو است که در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ به بازار ایران معرفی شد. این خودروی چینی در نیمه دوم ۹۷ به مرحله تولید آزمایشی در ایران خودرو خراسان رسید و حال نمونه‌های مونتاژی هایما فامیلی برای تست‌های فنی به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

Haimafamilyy1.jpg

هنوز ایران خودرو به صورت رسمی مشخصات فنی این سدان هایما را اعلام نکرده است. اما آنچه که مشخص است، در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، کمپانی هایما نمونه‌ای جدید از این سبک سدان‌ها را به بازار جهانی معرفی کرده و حال ایران خودرو برنامه عرضه نمونه ساده این خودرو را دارد. درحال‌حاضر تعدادی از هایما فامیلی یا همان هایما M۵ با بدنه‌ای استتار شده در جاده‌های کشور تردد دارند و گویا قرار است که در امسال، این خودرو به بازار ایران ورود پیدا کند.

Haimafamilyy3.jpg

این روزها کمپانی هایمای چین، فامیلی یا M۵ را با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه می‌تواند به جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و یا ۶ سرعته ی اتوماتیک متصل شود و توان خود را به چرخ‌های جلو برساند. البته که هایما در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، آمادگی خود را برای نصب پیشرانه‌های گوناگون دیگر با توجه به سفارش‌های مختلف اعلام کرده بود. برای همین قرار است که در آینده ی نزدیک هایما فامیلی جدید با پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو هم عرضه شود و با گشتاور بیشتر نسبت به نسخه ی تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری، شتاب اولیه بهتری را در خودرو ایجاد کند. از سویی دیگر احتمال داده می‌شود که هایما فامیلی بازار ایران مانند هایما S۵، محصولی متفاوت با نسخه‌های رایج این کمپانی چینی باشد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک، از مواردی است که شاید ایران خودرو آن را برای هایما فامیلی بازار ایران سفارش‌گذاری کند.

Haimafamilyy2.jpg

با توجه به تصاویر مربوط به نسخه‌های در حال تست، گویا قرار است که هایما M۵ تولیدی توسط ایران خودرو به امکاناتی نظیر استارت دکمه ای، مانیتور، سانروف، سنسور نور، آینه حساب به نور، آینه تاشو برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه و… مجهز است.

Haimafamilyy4.jpg

منبع: اسب بخار

ارسال نظر