|
کدخبر: 58211

مدیرعامل «ایران‌خودرو» در مراسم رونمایی از محصول جدید این شرکت:

«پژو ۳۰۱» در اردیبهشت ۹۹ روانه بازار می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو گفت: نخستین سری از پژو ۳۰۱ در اردیبهشت ۹۹ به‌دست مشتریان می‌رسد.

گسترش‌نیوز : هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرک گفت: همانطور که می‌دانید در سال ۹۰ الی ۹۱ پژو قراردادی با ایران خودرو در خصوص ckd داشت. قطعه سازان با وجود تحریم‌ها کارهای مختلفی انجام دادند اما کاری که انجام شد مربوط به طراحی نبود.

وی ادامه داد: مذاکرات در دوره بعدی با پژو شروع شد و در کنار آن فعالیت هایی نیز خودمان آغاز کردیم. جلسات متعددی با پژو داشتیم و تقریبا میخواستند قرارداد قبلی را پیش ببرند. خوشبختانه قرارداد خوبی بسته شد و خارجی‌ها بیشترین منافع را می‌خواهند. جمیع کسانی که درگیر بودند با همفکری به قراردادی با پژو رسیدیم. نقطه عطف این قرارداد این است که بحث داخلی‌سازی باید مسئولیت داخلی‌سازی به ساپکو محول شد. به محض این که پژو از ایران رفت فعالیت‌های ساپکو تعطیل نشد و هیچ خارجی در این پروژه با ما همراه نشد.

یکه زارع اظهار کرد: ۳۰۰ قطعه ساز درگیر این پروژه هستند و مطمئنیم در آخر سال به خودکفایی ۸۰ درصد می‌رسیم. لازم به ذکر است که نخستین سری در اردیبهشت ۹۹ به مشتریان می‌رسد. ما توانستیم موتور را با ۸۰ درصد داخلی‌سازی بسازیم و علاوه بر ۳۰۱ می‌توانیم در سایر خودروها از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار دستگاه از پژو ۲۰۰۸ تحویل داده شد و ۳ هزار دستگاه دیگر مانده است. ۳۰۱ محصولی است که ما هدف داریم به تولید ۲۵۰ هزار دستگاه در سال برسیم. پژویی‌ها با ما جلسه‌ای داشتند و گفتند اجازه تولید در ایران را ندارید. ما گفتیم که خود این پروژه را جلو می‌بریم و این کار را انجام دادیم. ما صاحب یک پلتفرم شدیم و این نکته بسیار مهمی است و می‌توانیم خودروهای مختلفی را بر روی این پلتفرم سوار کنیم. در قرارداد دومی که بستیم خسارت نیز مطرح شد و ما بالای ۱۵۰ میلیون یورو در دفاتر منعکس کردیم. در این ترک کردن پژو بازنده است.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان گفت: بحث تکیه به جوانان اهمیت دارد و آینده ایران خودرو روی جوانان است. جوانان نخبه خارج از ایران خودرو هستند که از آنها استفاده می‌کنیم. در مهر ماه امسال یکی از قطعات کلیدی توسط جوانان نخبه به ثمره خواهد رسید. خودروساز شدن با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان، جوانان و با پویایی صورت می‌پذیرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها