|
کدخبر: 57961

اختصاصی گسترش‌نیوز:

آشنایی با پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای (پانوراما)

شرکت ایران‌خودرو در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران پژو ۲۰۷ هاچ‌بک و صندوق‌دار مجهز به سقف پانوراما را در معرض دید مخاطبان قرار داد. حال این خودروساز طرح فروش به صورت مشارکت در تولید را آغاز کرده است.

گسترش‌نیوز: ایران‌خودرو از روز گذشته طرح مشارکت در تولید پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک مجهز به سقف شیشه‌ای را آغاز کرد. این خودروساز به مرور تغییراتی در محصول ۲۰۷ ایجاد کرد تا بتواند نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهر جدید چراغ‌های جلو و عقب، غربیلک فرمان جدید، کروز کنترل و ماینتور لمسی اشاره کرد. اکنون این شرکت قصد دارد با سقف شیشه‌ای یا پانوراما، آپشن به‌روزتری را به این محصول اضافه کند.

panorama5.jpg

تفاوت سقف پانوراما و سانروف

امروزه اکثر خودروهای وارداتی به سانروف مجهز شده‌اند و حتی برخی از محصولات داخلی نیز این آپشن را دارند. سانروف در قسمت جلوی سقف خودرو قرار دارد و امکان باز و بسته شدن آن نیز وجود دارد اما سقف پانوراما شرایط متفاوتی دارد. سقف پانوراما در حقیقت نوعی سانروف است که حالت کشیده‌تری دارد و از جلو تا عقب سقف را پوشش می‌دهد. با توجه به شرکت سازنده این نوع سقف‌ها در برخی موارد امکان باز شدن را دارند و در بعضی نمونه‌ها این امکان نیست. جالب است بدانید که سقف پانوراما برای نخستین بار در سال ۱۹۵۳ توسط برند آمریکایی لینکلن بر روی مدل xl-۵۰۰ قرار گرفت. لازم به ذکر است که در پژو ۲۰۷ ایران‌خودرو نمی‌توان سقف شیشه‌ای را باز و بسته کرد و تنها امکان ورود نور به داخل خودرو وجود دارد.

panorama2.jpg

panorama3.jpg

تجهیزات و سان‌شید

پژو ۲۰۷ در دو نسخه هاچ‌إک و سدان در حال حاضر عرضه می‌شود. این نکته را باید گفت که نمونه سدان علاوه بر سقف شیشه‌ای به تجهیزات دیگری مانند فرمان کمکی برقی، آینه تاشو برقی و غربیلک فرمان چرمی مجهز شده است. این مورد در خصوص نمونه هاچ‌بک وجود ندارد اما همچنان اطلاعات دقیقی در مورد تجهیزات مورد استفاده در نمونه هاچ‌بک مجهز به سقف شیشه‌ای وجود ندارد.

معمولا خودروهای مجهز به سانروف یا سقف پانوراما دارای یک قطعه به سان‌شید هستند که همانند پرده عمل می‌کند. زمانی که تابش نور آفتاب شدید است می‌توان این پرده را جلو کشید تا نور اضافی سرنشینان را آزار ندهد. سان‌شید در خودروهای مجهز سانروف معمولا به هر دو صورت برقی و دستی جابه‌جا می‌شود. در پژو ۲۰۷ ایران خودرو، سان‌شید به صورت دو تکه است و جابه‌جا کردن آن تنها به صورت دستی انجام می‌شود. با توجه به این که سقف شیشه‌ای تا بخش انتهایی سقف کشیده شده، جابه‌جا کردن سان‌شید برای راننده و سرنشینان جلو تا انتها به سختی انجام شود.

panorama9.jpg

قیمت و زمان عرضه

طرح مشارکت در تولید پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای از روز گذشته ۲۲ تیر ماه آغاز شده است. مبلغ پیش پرداخت برای نمونه دستی ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نمونه اتوماتیک ۶۰ میلیون تومان است. این نکته را باید گفت که مابه‌التفاوت در زمان تحویل خودرو تعیین و از مشتریان دریافت می‌شود. موعد تحویل خودرو نیز از تیر الی مهرماه سال ۹۹ پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها