|
کدخبر: 55519

نسل جدید نیسان جوک تا پایان امسال می آید

زمان زیادی از توسعه پلت فرم مشترک جدید «رنو» و «نیسان» نمی‌گذرد. پلت فرم مدولار خانوادگی این دو شرکت، CFM-B، از امسال وارد فاز تجاری‌سازی شد.

گسترش نیوز- این اتفاق با عرضه ساب کامپکت رنو کلیو رخ داد و با ورود نسل جدید «نیسان جوک» در انتهای سال ۲۰۱۹، استمرار می‌یابد.

Nissan.png

نسل کنونی جوک که از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید است، اکنون آخرین نفس هایش را می‌کشد. نیسان عرضه این نسل را مدت هاست که در امریکا متوقف کرده است تا عرصه برای حضور بیش تر نیسان کیکس، فراهم شود. کیکس محصولی است که بر پلت فرم اصلاح شده B نیسان (پلت فرم V)، بنا شده است. از آن طرف، رنو هم غزل خداحافظی کپچر را خوانده است. اکنون به نظر می‌آید بهترین زمان برای ورود نیسان جوک جدید باشد.

عکس‌های جاسوسی منتشر شده از جوک جدید، اسرار جدیدی از بیرون و داخل این خودرو را نشان می‌دهند. از این تصاویر مشخص است که جوک ۲۰۲۰ در کابین به یک نمایش گر مرکزی مجهز شده است که دسترسی به بخش زیادی از اطلاعات خودرو را فراهم می‌کند. در طراحی چراغ‌های عقب به نظر می‌رسد از نیسان قشقایی الهام گرفته‌اند. اما المان‌های شناسایی نسل اول جوک، همچنان در نسل دوم به قوت خود باقی مانده‌اند. از جمله آنها می‌توان به ستون C، دست گیره درهای عقب و فرم دو تکه چراغ‌های جلو اشاره کرد. همچنین شیب منفی رو به عقب سقف نیز در این مدل حفظ شده است. جوک ۲۰۲۰ به نظر می‌رسد برای رقابت با کراس اوورهای ساب کامپکت از جمله هیوندای کونا، وارد بازار می‌شود.

پلت فرم CMF-B به نیسان اجازه می‌دهد نسخه الکتریکی از جوک را در کنار مدل‌های درون سوز، عرضه کند. نسخه الکتریکی جوک بی‌شک می‌تواند توجه بسیاری را به سمت خود بکشاند. با این حال، عرضه مدل پلاگین هیبرید از آن هم برای جذب بازار، کافی به نظر می‌رسد. نسخه هیبریدی جوک به احتمال زیاد از ترکیب پیشرانه بنزینی ۱٫۶ لیتری و پکیج باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کند. رنو نیز همین ترکیب را در برنامه عرضه کپچر و مگان الکتریکی با نام "e-Tech Plug-in" دنبال می‌کند.

اما نسخه‌های درون سوز جوک جدید شامل ۱٫۰ لیتری TCe توربو ۳٫۰ سیلندر و ۱٫۵ لیتری Blue dCi توربو دیزل ۴٫۰ سیلندر می‌شود. فاصله محوری بیش تر در این خودرو، نویدبخش فضای پای بیش تر سرنشینان عقب است. در نهایت ممکن است به صورت آزمایشی در برخی از تیپ‌های جوک، فن آوری نیمه خودران هم برای نخستین بار به مشتریان عرضه گردد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها