|
کدخبر: 55329

اختصاصی گسترش‌نیوز:

ویژگی‌ها و امکانات تانک رضوانی / ساخت شاسی‌بلند ایرانی در آمریکا

رضوانی موتورز، شرکتی است که توسط فریس رضوانی، طراح ایرانی در ارواین کالیفرنیا تاسیس شده و به تولید خودروهای سوپراسپرت و خاص می‌پردازد. تانک، نام جدیدترین محصول این برند است که توانسته نظر همگان را به سمت خود جلب کند.

گسترش‌نیوز: شرکت رضوانی به طور کلی توانسته با تولید خودروهای سوپراسپرت خاص و با طراحی منحصر به فرد نام خود را جا بیاندازد. یکی از نکاتی که این روزها اکثر خودروسازان به آن توجه می‌کنند ساخت خودرو در سگمنت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها است. خودروسازانی که تاکنون حتی یک شاسی‌بلند نساخته بودند در سال‌های اخیر به این سمت رفته‌اند چرا که شرایط بازار و فروش مناسبی دارند. این مورد در رابطه با برند رضوانی نیز صدق می‌کند و با ساخت شاسی‌بلندی به نام تانک، سعی در ورود به این بخش کرده است. البته این نکته را باید گفت که شاسی‌بلند رضوانی کاملا متفاوت نسبت به سایر نمونه‌های تولید شده است و با نگاه به آن نظر هر بیننده جذب خواهد شد.

tank1.jpg

نسخه‌های مختلف

رضوانی، تانک را در سه نسخه مختلف به تولید رسانده است که این نسخه‌ها به ترتیب نمونه استاندارد، مدل x و مدل نظامی هستند. نسخه استاندارد از پیشرانه ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۵۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد که همین مورد را می‌توان برای یک خودروی شاسی‌بلند کافی دانست. رنگ اصلی که برای نسخه استاندارد در نظر گرفته شده از نوع خاکستری مات است که جلوه‌ای خاصی به تانک می‌دهد. پیشرانه نسخه x که به رنگ قرمز طراحی شده و این رنگ در طراحی داخلی نیز به کار رفته از نوع ۶.۲ لیتری با حداکثر توان ۷۰۷ اسب‌بخار است. این پیشرانه همان مدل سوپرشارژی است که بر روی داج هلکت قرار دارد. در نهایت نسخه نظامی نیز از همین پیشرانه استفاده می‌کند اما بیشترین قیمت را دارد.

tank3.jpg

tank5.jpg

امکانات

ویژگی‌ها و امکانات نسخه های مختلف تانک با یکدیگر تا حدودی متفاوت است اما مواردی نظیر دوربین دید شب و حرارتی، ال‌ای‌دی‌های پرنور بر روی سقف، سیستم چهارچرخ متحرک، صندلی‌های ارگونومیک، سیستم ترمز پیشرفته با دیسک‌های ۱۶ اینچ و پکیج آفرود در تمامی نسخه‌ها وجود دارد. این خودرو از لاستیک‌های آفرود و سیستم تعلیق نرم بهره می‌برد که علاوه بر راحتی، امکان آفرود را نیز برای خریداران فراهم می‌کند. البته این نکته را باید گفت که وزن نسخه‌های مختلف، متفاوت است بنابراین قابلیت آفرود را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از جمله تفاوت‌های نسخه نظامی نیز می‌توان به مواردی نظیر پنل‌های ضدگلوله، سیستم مقابله با بمب، شیشه‌های ضدگلوله، لاسیتک‌های ضد پنچری، سیستم دودزا و ماسک اشاره کرد.

tank4.jpg

قیمت

قیمت تانک بر اساس نسخه‌های آن متفاوت است و رقم آن در مورد نمونه استاندارد از حدود ۱۶۵ هزار شروع می‌شود که اگر قیمت آن را بر اساس نرخ آزاد ارز ( ۱۳ هزار تومان ) محاسبه کنیم تقریبا دو میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان خواهد شد. با توجه به این که مدل x از پیشرانه قدرتمندتر و طراحی خاص‌تری بهره ‌می‌برد قیمت آن ۲۵۹ هزار دلار اعلام شده است. در گران‌ترین حالت ممکن نیز که مربوط به نسخه نظامی می‌شود باید برای خرید آن ۲۹۵ هزار دلار خرج کرد. این خودرو در این حالت نیز حدود ۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به پول ایران خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها