|
کدخبر: 54831

اسلامی: وسعت مترو به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به اینکه وضعیت پیشرفت‌های مترو در سال‌های اخیر قابل‌توجه بوده، گفت: بدلیل اهمیت و ضرورتی که توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی دارد، امیدواریم مترو پایتخت هرچه سریعتر به هدف‌گذاری ۵۰۰ کیلومتر دست یابد.

گسترش‌نیوز : محمد اسلامی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: پیشرفت‌های قابل‌توجه متروی پایتخت منجر به استقبال شهروندان نه‌تنها در تهران بلکه سایر کلان شهرهای کشور از این سیستم حمل‌ونقل عمومی شده است.

وی با تاکید بر نقش توسعه خطوط مترو در توسعه پایدار شهری، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت قطارهای حومه‌ای راه‌آهن همچنان مسافران؛ حمل‌ونقل ریلی را به‌عنوان مناسب‌ترین وسیله جابه‌جایی انتخاب کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با فعالیت‌ها و اقدامات مکمل از سوی این دو مجموعه (شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی) می‌توان با توسعه خطوط و افزایش کیفیت این وسیله حمل‌ونقل ریلی ضمن افزایش سطح زندگی شاهد تحول در توسعه حمل‌ونقل عمومی و میزان استقبال شهروندان از این وسیله باشیم.

گفتنی است هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی و صنایع وابسته از تاریخ ۱۹ خردادماه تا ۲۲ ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سالن ۷ بازدید کنند.

اکنون مترو تهران با ۷ خط با وسعت ۲۲۰ کیلومتر و ۱۱۵ ایستگاه مشغول فعالیت است.

قرار است ۵۱ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه به ناوگان مترو پایتخت افزوده شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها