|
کدخبر: 54826

قیمت خودروها چقدر ریزش داشت؟

ریزش نرخ خودرو در بازار هر چند خودروهای وارداتی و گران نرخ را تحت تاثیر قرار داده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد ریزش نرخ خودروهایی با بهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز در بازار محسوس بوده است.

گسترش‌نیوز : روند رو به رشد نرخ در بازار که پس از فروردین ماه دوباره آغاز شد، خودرو را از دسترس مصرف‌کنندگان دور کرد و به کالایی سرمایه‌گذاری بدل نمود.

بر این اساس اما در هفته‌های اخیر ریزش نرخ در این بازار آغاز شده است و خودروهای مصرفی چون پراید و ساینا و تیبا و سمند نیز در این فرآیند با تغییرات قیمتی محسوس روبه‌رو شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ پراید ۱۱۱ از ۵۶ میلیون تومان در اردیبهشت ماه امسال، به ۵۰ میلیون تومان در روزهای اخیر رسیده است. در عین حال نرخ سایپا ۱۳۱ نیز از ۵۰ میلیون تومان در ماه گذشته به ۴۴ میلیون و هفتصد هزار تومان درحال‌حاضر کاهش یافته است.

سایپا ۱۳۲ نیز از ۵۲ میلین تومان به ۴۷ میلیون تومان رسید و سایپا ۱۵۱ نیز با کاهش ۳.۵ میلیون تومانی نرخ در محدوده ۴۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

بر اساس این گزارش تیبا نیز کاهشی۴ میلیون تومانی را در یک ماخ اخیر شاهد بود. این خودرو پیش تر با نرخ ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما درحال‌حاضر ۵۱ میلیون تومان نرخ خورده است.

نیبا دو اما کاهش هفت و نیم میلیونی نرخ را شاهد است. این خودرو درحال‌حاضر ۵۶ میلیون تومان آگهی شده است.

ساینا اتوماتیک نیز از ۸۴ میلیون و به ۷۸ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ تیپ دو که به نرخ ۹۵ میلیون در اردیبهشت ماه فروخته می‌شد، به ۸۰ میلیون تومان تومان رسیده است و البته کسانی که قصد فروش فوری دارند مجبورند به کمتر از این نرخ نیز راضی شوند. ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ار ۱۱۲ میلیون تومان به ۹۷ میلیون تومان رسیده است.

فعالان بازار نرخ سمند LX را حدود ۸۱ میلیون تومان اعلام کردند. این خودرو در اردیبهشت ماه ۸۷ میلوین تومان نرخ داشت.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها