|
کدخبر: 54801

بومی‌سازی ۳۸ درصد از قطعات الکترونیک ایران‌خودرو

شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو با برنامه‌ریزی برای خودکفایی در فن آوری‌های نوین برق و الکترونیک خودرو، سهم خود را در زمینه استفاده از تجهیزات برقی در محصولات ایران خودرو به ۳۸ درصد افزایش داده است.

گسترش‌نیوز: مهرداد الیاسی مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو در این باره گفت: تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های قطعه‌سازی مرتبط با برق و الکترونیک در ماه‌های اخیر یکی از فعالیت‌های اصلی ساپکو بوده و این روند با جدیت ادامه دارد. هدف سطح تامین تجهیزات برقی در امسال ۴۵ درصد است.

ikco11.jpg

وی ادامه داد: رویکرد تمامی خودرو سازان جهان درحال‌حاضر بهره گیری هر چه بیشتر از برق و الکترونیک در بخش‌های مختلف خودرو است و ایران خودرو نیز اهداف و برنامه‌های خود را در این مسیر قرار داده و همکاری‌های تنگاتنگی با شرکت‌های دانش بینان که تجربیات خوبی در زمینه طراحی و تولید قطعات برق و الکترونیک دارند ایجاد شده است.

الیاسی تاکید کرد: حدود ۱۵درصد از سهم تولید خودروهای تولید شده در ایران خودرو را قطعات برق و الکترونیک تشکیل می‌دهد که ما در مدت کوتاهی موفق شدیم خودکفایی در این بخش را براساس استانداردهای روز دنیا تا ۳۸ درصد افزایش دهیم.

مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو با ابراز امیدواری نسبت به آینده امیدبخش در بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری‌ها در زمینه برق و الکترونیک محصولات ایران خودرو اظهار کرد: در مورد بخش‌های مختلف برق و الکترونیک خودرو برنامه‌های مدونی داریم، از جمله آن طرحی و تامین قطعات و تجهیزاتی مانند سیستم کمکی راننده (ADAS) است.

وی افزود: در حوزه‌های نرم افزاری مربوط به برق و الکتریک خودرو شرکت‌های دانش‌بنیان موفقی در ایران فعال هستند که شرکت ساپکو با همه این شرکت‌ها همکاری بسیاری خوبی دارد. اگر چه در حوزه سخت‌افزاری هنوز در ابتدای راه هستیم و در این بخش تلاش‌های مضاعفی در دستور کارمان قرار دارد.

الیاسی تصریح کرد: همه این تلاش‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که صنعت خودرو زیر فشار تحریم قرار دارد و ما برنامه‌های خودکفایی در مورد قطعات برق و الکترونیک را با درنظر داشت و رعایت استانداردهای روز دنیا دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت برخی از قطعات برق و الکترونیک به دلیل تیراژ بالا در سطح جهانی توسط چند شرکت تولید می‌شود و در اختیار خودروسازان در تمام دنیا قرار می‌دهد و تولید و داخلی‌سازی برخی از آنها هیچ صرفه اقتصادی ندارد.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر