|
کدخبر: 52545

بلیت اتوبوس‌ هم گران می‌شود؟

پس از اعلام خبر افزایش ۲۲ درصدی نرخ بلیت قطار در امسال از نیمه خردادماه، ستاد تنظیم بازار در هفته جاری تکلیف نرخ بلیت اتوبوس‌ها را تعیین خواهد کرد تا میزان و زمان افزایش نرخ بلیت در این حوزه، طی امسال مشخص شود.

گسترش‌نیوز : در سال ۱۳۹۶ نرخ بلیت اتوبوس با افزایش نرخ مواجه نبود و در سال ۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد و از خردادماه افزایش یافت. با این حال در سال ۱۳۹۸ و طبق اعلام محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- قرار بر این شد که نرخ بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال با افزایش ۲۰ درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.

در نهایت نرخ بلیت اتوبوس پس از ایام نوروز با کاهش ۲۰ درصدی مواجه و معادل نرخ‌های سال قبل محاسبه شد و درخواست افزایش نرخ بلیت اتوبوس از سوی اتحادیه تعاونی‌های مسافربری به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه شده است.

شهرام آدم نژاد - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه جلسه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اعلام کرد که در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای نرخ بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضاست و برای اتوبوس‌های غیر ویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم.

اتوبوس‌های ویژه بین ۲۴ تا ۳۰ صندلی دارند و از نظر سال ساخت، فاصله صندلی‌ها و امکانات داخلی با اتوبوس‌های غیر ویژه که معمولاً تا ۴۴ صندلی دارند، متفاوت هستند.

احمدرضا عامری -رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه درخواست افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شده است، گفت: با اتمام ایام نوروز نرخ بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل‌ونقل درخواست افزایش نرخ بلیت اتوبوس را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیأت دولت در رابطه با افزایش نرخ دستورالعملی را صادر کرده است، باید مراحل قانونی این موضوع طی شود و به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم و منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در این رابطه هستیم.

حال باید منتظر ماند و دید که ستاد تنظیم بازار در مورد نرخ بلیت اتوبوس با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها موافقت خواهد کرد یا خیر؟ و در ادامه اینکه چه زمانی برای اعمال افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته (یکشنبه) نیز از سوی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که پس ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی نرخ بلیت قطار، با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت‌ها پس از ماه مبارک رمضان موافقت شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها