|
کدخبر: 50392

روکش صندلی و کفی خودرو ۵۰ درصد گران شد + جزییات

در بازار لوازم خودرو، روکش صندلی و کفی خودرو ۵۰ درصد گران شد.

گسترش‌نیوز: این بار در خیابان امیر کبیر تهران به مغازه‌های روکش صندلی و کفی فروشی سری زدیم. بیشتر مغازه‌ها خالی از مشتری و مغازه داران و شاگردان جلوی درب مغازه نشسته‌اند. افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ها و صادرات مواد اولیه این حوزه چون چرم، به کشورهای دیگر و کمبود این مواد برای تولید، باعث بر هم خوردن تعادل تولید-عرضه-تقاضا و کاهش فروش شده است.

rookesh3.jpg

افزایش شدید نرخ ها

بعد از هم صحبتی با تعدادی از روکش صندلی فروشان در خیابان امیرکبیر و ملت، یکی از مغازه داران در رابطه با وضعیت بازار صنف خود می‌گوید: اوضاع اصلا خوب نیست. به دلیل افزایش شدید نرخ ها، فروش به شدت کاهش داشته است. با این که همچنان کم و بیش تولید هست، اما فروش با شدت بیشتری کاهش یافته است. مشتریان فقط برای استعلام نرخ پا به مغازه‌ها می‌گذارند و بعد از روبه‌رو شدن با نرخ بالا، از خرید منصرف می‌شوند.

وی در مورد افزایش قیمت‌ها می‌گوید: دلیل افزایش قیمت‌های اجناس تولیدی می‌تواند کمبود مواد اولیه که خود با افزایش نرخ روبه‌رو ست، باشد. برای مثال نخ مشکی که با آن روکش دوخته می‌شود، یا موجود نیست یا با کمبود مواجه شده است.

صادرات چرم باعث افزایش نرخ روکش

وی ادامه داد: نرخ چرم تا ۴۰ درصد، به گفته خود رئیس اتحادیه چرم، افزایش یافته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که چرم‌ها را به کشورهای ترکیه و ایتالیا صادر می‌کنند و سپس همین چرم‌های ایرانی را با کمی تغییرات به خود کارخانه‌ها و تولید کننده‌های ایرانی می‌فروشند.

منبع: بیت ران

ارسال نظر