|
کدخبر: 49995

آپشن‌های خاص ب‌ام‌و سری ۷ / کشتی لوکس باواریایی چه در چنته دارد؟

ب‌ام‌و سری ۷ جدید از جمله خودروهای لوکس موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو دارای انبوهی از آپشن‌های خاص و جذاب است که با پرداخت نرخ گزاف می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

گسترش‌نیوز: افرادی که هزینه بالایی برای خودرو‌های لوکس می‌پردازند به دنبال آپشن‌های عادی و عمومی نیستند یعنی همان مواردی که در خودرو‌های کره‌ای یا حتی چینی نیز یافت می‌شوند بلکه به دنبال آپشن هایی خاص و جذاب هستند که خودرویشان را نسبت به سایر خودرو‌ها منحصر به فرد کند. هریک از سازنده‌ها با توجه به پیشینه خود آپشن هایی خاص و نوگرایانه در محصولاتشان قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم به معرفی آپشن‌های خاص ب‌ام‌و سری ۷ بپردازیم.

7series.jpg

ب‌ام‌و ۷۳۰li

سری ۷ جدید که البته در ایران مدل ۲۰۱۷، جدیدترین محسوب می‌شود خودرویی است که در ۶ تیپ مختلف در کشور وجود دارد. این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۵۸ اسب بخار است.

در این خودرو امکاناتی همچون صندلی‌های برقی مجهز به ماساژور با ۸ حالت مختلف، سیستم اتصال به اینترنت از طریق WIFIHOTSPOT، سیستم نورپردازی داخل خودرو، سیستم پارک خودکار، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی BOWERS&WILKINSبا ۱۴۰۰ وات قدرت، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار در ترافیک، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و... وجود دارد اما چیزی که این خودرو را از سایر خودرو‌ها جدا می‌کند آپشن‌های خاص آن است.

7-series1.jpg

Airtouch

یکی از جدیدترین امکانات که ب‌ام‌و در این خودرو قرار داده تشخیص حرکات دست از طریق سیستم مالتی‌مدیا است. این آپشن و فناوری که با نامAIRTOUCHشناخته می‌شود، از طریق سنسورهای سه‌بعدی که در کنسول تا آینه وسط خودرو قرار دارد حرکات دست انسان را تشخیص می‌دهد. این سیستم از حواس پرتی راننده جلوگیری می‌کند و راننده می‌تواند عملیاتی همچون کم و زیاد کردن صدای موسیقی، رد کردن تماس، تغییر موج‌های رادیویی و آهنگ‌ها را با حرکات دست خود انجام دهد. به عنوان مثال برای کم کردن صدای موسیقی باید انگشت اشاره خود را به صورت پاد ساعتگرد بچرخانید. این امکان نیز وجود دارد که یک حرکت خاص را برای این سیستم تعریف کنید تا از طریق آن عملیات مورد نظر خود را انجام دهید. شما می‌توانید عملیات گفته شده را حتی هنگامی که دستتان بر روی فرمان است انجام دهید.

seri7-1.jpg

seri7-2.jpg

تبلت همه‌کاره

ردیف عقب این خودرو نیز همانند ردیف جلو کاملا لوکس طراحی شده به خصوص اگر راننده شخصی داشته باشید امکانات خاصی در این ردیف وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. کمی جلوتر از قسمت استراحت‌گاه آرنج یک تبلت ۷ اینچی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید صندلی‌های عقب و جلو (به جز راننده) را تنظیم کنید. علاوه بر آن عملیاتی نظیر فعال و غیر فعال کردن ماساژور، تنظیم تهویه عقب، بالا و پایین کردن پرده‌های آفتاب گیر و نورپردازی خودرو را نیز می‌توانید انجام دهید. لازم به ذکر است که از این تبلت برای کاربرد‌های روزانه نیز می‌توانید استفاده کنید.

seri7-3.jpg

حالت رانندگی ADAPTIVE

یکی دیگر از امکانات جالب این خودرو وجود حالت ADAPTIVE برای رانندگی علاوه بر حالت‌های COMFORT، COMFORTPLUSوSPORTاست. در حالت ADAPTIVE خودرو با توجه به نحوه رانندگی شما تصمیم‌گیری به انجام تنظیمات مختلف می‌کند. به عنوان مثال اگر شما در حالت رانندگی آرام باشید خودرو تنظیمات را به صورتی انجام می‌دهد که در حالت اقتصادی باشد و مصرف سوخت به کمترین حالت ممکن می‌رسد. اما هنگامی که نیاز به افزایش سرعت و شتابگیری داشته باشید خودرو عملیاتی نظیر کاهش ارتفاع و سفت شدن کمک فنر‌ها را انجام می‌دهد و واکنش پدال گاز به حرکت پدال گاز هوشمندانه‌تر می‌شود.

ریموت کنترل لمسی و هوشمند

ریموت کنترل هوشمند با صفحه نمایش لمسی یکی دیگر از آپشن‌های جالب این خودرو است که برای سری ۷ در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین امکانات این ریموت کنترل امکان هدایت خودرو به داخل یک پارکینگ‌های تنگ یا خارج کردن از پارکینگ است در هنگامی که شما خارج خودرو ایستاده اید. این ریموت کنترل اطلاعات دیگری همچون میزان سوخت و مسافتی که می‌توان با آن طی کرد و همچنین باز یا بسته بودن شیشه‌های خودرو و سانروف رانیزنشان می‌ دهد.

seri7-4.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها