|
کدخبر: 47567

بازمانده خودروهای لوکس هم از ایران می‌رود!

طبق آخرین اطلاعیه ی گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص پاسخ به تعهدات سوزوکی گرندویتارا، اعلام شده که این خودروساز ژاپنی برنامه‌ای برای ادامه ی همکاری با ایران ندارد.

گسترش‌نیوز: لذا ایران خودرو اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است:

با عنایت به توقف تولید خودرو سوزوکی و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های انجام شده جهت تامین مجموعه قطعات به تعداد تعهدات که منجر به عدم امکان تحویل تعهدات باقیمانده این محصول گردیده است، ضروری است نمایندگی محترم نسبت به تبدیل خودروی سوزوکی خود به خودروهایما S۷ و سایر خودروهایی که متعاقبا" اعلام می‌شود اقدام نمایند. در غیر اینصورت به دلیل عدم امکان تحویل خودروی مذکور، ادامه قرار داد فعلی میسر نبوده و پس از پایان مهلت مقرر (۹۷٫۱۲٫۲۹) جریمه و ‌سود قراردادهای تبدیل نشده متوقف خواهد شد و ممکن است شرایط تبدیل درآینده نیز محدودتر گردد.

لذا ضروری است نمایندگی محترم دراسرع وقت نسبت به تبدیل خودروی سوزوکی خود اقدام نماید.

suzuki12.jpg

پیش از آغاز تحریم‌ها و خروج امریکا از برجام، قرار بود که سوزوکی سطح همکاری خود را با ایران خودرو افزایش دهد. در همین راستا تعدادی سوزوکی ویتارا نسل جدید وارد کشور شده بود و ایران خودرو مراحل تست آنها را در دست انجام داشت. اما آن طور که مشخص است، تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، سخت از دور قبل بوده و دیگر سوزوکی نمی‌تواند مونتاژ و تولید گرندویتارا را با ایران خودرو ادامه دهد. در دور قبل تحریم ها، با وجود افت تیراژ تولید سوزوکی گرندویتارا، اما ایران خودرو این شاسی بلند کوچک را به‌دست مشتریان می‌رساند و حضور سوزوکی را در ایران حفظ کرده بود.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها