|
کدخبر: 47484

گزارش گسترش‌نیوز از نشست انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو / ۴

افزایش تولید و فروش سایپا در سال ۹۸

معصوم نجفیان، مدیر عامل شرکت سازه‌گستر سایپا در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: قصد داریم با کاهش ارزبری میزان فروش در سال آینده را افزایش دهیم.

گسترش‌نیوز: معصوم نجفیان به عنوان مدیر عامل شرکت سازه گستر در خصوص تولیدات سایپا گفت: ابتدا در رابطه با تولیدات شرکت سایپا در سال ۹۶ باید گفت که به رقم ۳۳۱۵ دستگاه رسیدیم اما با توجه به اتفاقات امسال این رقم ۵۰۰ دستگاه برای سال جاری کاهش داشته است. لازم به ذکر است که تا کنون ۸۵ الی ۹۵ درصد از مطالبات را برای سازندگان قطعات تزریق کرده‌ایم و عدالت در پرداخت‌ها انجام شده است. ۴ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان پرداخت شده که از این رقم ۲ هزار میلیارد تومان متعلق به گروه خودروسازی سایپا و ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به ایران‌خودرو تعلق گرفته است.

newghete.jpg

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده سایپا اعلام کرد: برنامه ما برای سال آینده افزایش تولید و افزایش فروش خودرو است. انتظار می‌رود با کاهش ارزبری،‌ افزایش فروش در سال آینده را تجربه کنیم. لازم به ذکر است زمانی که ارزبری با ارزآوری برابر نباشد برای بنگاه‌های اقتصادی مشکل ایجاد می‌شود. اخیرا با توجه به تزریق منابع مالی، به کمک سازندگان مختلف توانستیم ۲ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم و انتظار می‌رود این تعداد تا پایان سال ۲۵۰۰ دستگاه شود. برنامه تولید سایپا برای سال آینده این است که ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند که از این رقم ۵۵۰ هزار دستگاه مربوط به خودروهای داخلی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها