|
کدخبر: 47330

راهنمای خرید ردیاب خودرو + قیمت

امروزه اکثر خودروها مجهز به سیستم دزدگیر هستند و یا توسط صاحبان بر روی آن‌ها نصب می‌شود. زمانی که فاصله شما از خودرو زیاد باشد دزدگیر ممکن است تاثیر خاصی نداشته باشد و اینجا است که دستگاه ردیاب می‌تواند مفید باشد.

گسترش‌نیوز: ردیاب‌ها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند بر روی هر وسیله نقلیه و یا حتی شخص نصب شوند و در این صورت می‌توان از محل دقیق وسایل نقلیه و افراد با خبر شد. دزدگیرها تا حدودی می‌توانند سارقان خودرو را بترسانند و برای مواردی که فاصله فرد تا خودرو کم است مناسب به نظر می‌رسد اما زمانی که فاصله زیاد باشد کارایی مفیدی نخواهند داشت. زمانی که خودرو مورد سرقت قرار گیرد زمان زیادی باید گذاشت تا بتوان آن را پیدا کرد اما با وجود دستگاه ردیاب این کار به آسانی صورت می‌پذیرد. انواع گوناگونی از ردیاب‌ها در بازار وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی خریداران در حین خرید شود. به همین دلیل در این نوشتار قصد داریم نکاتی را برای خرید ردیاب خودرو اعلام کنیم.

radyab2.jpg

دقت در فاصله

یکی از نکاتی که در هنگام خرید ردیاب‌ها باید به آن‌ها توجه کرد میزان دقت آن‌ها است. موقعیت خودرو زمانی که بر روی تلفن همراه یا سایر موارد نمایش داده می‌شود ممکن است تا حدودی خطا داشته باشد. اکثر ردیاب‌هایی که در بازار موجود هستند دارای دقت ۵ متر هستند یعنی ممکن است محلی که به شما اعلام می‌شود تا حدود ۵ متر خطا داشته باشد. در صورتی که این دقت برای شما کافی نیست باید به دنبال نمونه‌های دقیق‌تر و خاص‌تر باشید.

باتری و ابعاد

دو نکته دیگری که در ردیاب‌ها و خرید آن‌ها تاثیرگذار است مربوط به باطری و ابعاد آن‌ها است. به طور کلی ردیاب‌ها اکثرا فاقد باتری هستند و از باتری خودرو به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند. اما ردیاب‌هایی وجود دارد که از باطری داخلی بهره می‌برند و می‌توانند تا یک روز به فعالیت خود ادامه دهند. بهتر است قبل از خرید ردیاب، محل نصب آن را مشخص کنید تا زمانی که ردیاب را خریدید دچار مشکل در نصب نشوید.

امکانات جانبی

ردیاب‌های موجود در بازار علاوه بر نمایش محل خودرو کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند بنابراین بهتر است پیش از خرید، مطالعاتی در خصوص امکانات جانبی این دستگاه‌ها داشته باشید. از جمله مهم‌ترین موارد می‌توان به امکان خاموش کردن خودرو اشاره کرد. علاوه بر این مورد، ردیاب‌هایی هستند که امکان ارسال موقعیت خودرو هم به صورت آنلاین و هم آفلاین از طریق پیامک را دارند. ردیاب‌ها هشدارهای مختلفی مانند لرزش خودرو،‌ سرعت غیر مجاز، خروج از محدوده جغرافیایی و ... را نیز می‌دهند.

مظنه بازار

قیمت ردیاب‌ها با توجه به شرکت سازنده و امکانات جانبی آن‌ها می‌تواند کاملا متفاوت باشد. پیشنهاد می‌شود از برندهایی خریداری کنید که کاملا در این زمینه به فعالیت می‌پردازند. ردیاب ضد سرقت خودرو در حال حاضر در ارزان‌ترین حالت ممکن از حدود ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. ردیاب‌هایی وجود دارند که از لحاظ امکانات بسیار کامل هستند و قیمت آن‌ها تا بیش از ۳ میلیون تومان نیز ممکن است برسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها