|
کدخبر: 47311

گسترش‌نیوز از بهترین رونمایی‌های اتوشو ژنو ۲۰۱۹ گزارش می‌دهد:

از بوگاتی سیاه تا فولکس‌واگن سبز

نمایشگاه خودرو ژنو که یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی در جهان به شمار می‌رود امسال نیز همانند سال‌های قبل در حال برگزاری است. خودروسازان مختلفی در این نمایشگاه از محصولات خود رونمایی کردند که برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی به شدت مورد توجه قرار گرفتند.

گسترش‌نیوز: رویداد خودرویی ژنو امسال از تاریخ ۱۴ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده است و ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت. در نمایشگاه امسال اکثر برندهای خودرویی حضور داشتند چرا که عدم حضور آن‌ها در چنین نمایشگاه بزرگی می‌تواند منجر به عقب افتادن از سایر رقبا شود ضمن این که تاثیر این نمایشگاه‌ها در افزایش فروش و نمایش توانمندی‌ها بسیار بالا است. از جمله برندهایی که در این نمایشگاه حضور داشتند می‌توان به استون‌مارتین، فولکس‌واگن، مزدا، پنین فارینا، جیپ، مورگان، کیا، بنز، اسمارت، سوبارو، بوگاتی و ... اشاره کرد. در این میان خودروهایی رونمایی شد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت و می‌توان از آن‌ها به عنوان برترین خودروهای نمایشگاه ژنو امسال یاد کرد اما در مقابل برخی از برخی خودروها استقبال گسترده‌ای نشد. در ادامه این گزارش قصد داریم به معرفی بهترین خودروهای اتوشو ژنو ۲۰۱۹ بپردازیم.

Bugatti La Voiture Noire

شاید بتوان گفت یکی از خودروهایی که به شدت در نمایشگاه خودرو ژنو امسال به شدت سر و صدا کرده است. محصول جدید این برند که لاویتوره نویر نام دارد از خودروی افسانه‌ای آتلانتیک الگو گرفته شده است. این خودرو گران‌قیمت‌ترین خودروی تاریخ اعلام شده چرا که قیمتی ۱۶.۷ میلیون دلاری دارد. در بخش فنی پیشرانه ۸ لیتری در این خودرو می‌تواند ۱۴۷۹ اسب‌بخار توان تولید کند و با توجه به این که این پیشرانه در بوگاتی شیرون و دیوو نیز وجود دارد انتظار می‌رود نحوه عملکرد نیز مشابه باشد. از این بوگاتی به نام خودروی مشکی نیز یاد می‌شود چرا که یک رنگ مشکی خاص و کاملا براق برای آن در نظر گرفته شده است.

BUGATTILA.jpg

Hispano Suiza Carmen

هیسپانو سویزا یکی از برندهای خودروسازی اسپانیایی است که به ساخت پیشرانه هواپیما نیز مشغول بوده است. این برند احیا شده از خودرویی دو نفره به نام کارمن در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد و به واسطه مشخصات فنی و طراحی عجیب آن توانست نظر همگان را به سمت خود جلب کند. همانند طراحی خارجی، این برند در طراحی داخلی نیز به شدت کار کرده و سعی داشته تا از مواد بسیار مرغوب از جنس چوب و چرم در کابین استفاده کند. این خودرو در بخش فنی از دو پیشرانه برقی بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر توان ۱۰۰۵ اسب‌بخار را دارد. به واسطه بهره‌گیری از پیشرانه ذکر شده، کارمن می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. لازم به ذکر است که این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. طبق اعلام شرکت سازنده، تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و قیمت آن ۱.۵ میلیون یورو است.

CARMEN.jpg

Volkswagen I.D. Buggy Concept

این روزها توجه خودروسازان به محصولات برقی به شدت بالا گرفته و رقابت در این زمینه گسترده‌تر شده است. فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو امسال از خودروی مفهومی و برقی خود به نام آی‌دی باگی رونمایی کرد. این باگی با استفاده از پیشرانه برقی خود می‌تواند حداکثر توان ۲۰۱ اسب‌بخار را تولید کند و این توان به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که باگی مورد نظر در مدت زمان تقریبی ۷.۲ ثانیه می‌تواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. نحوه ساخت خودرو به گونه‌ای است که بتوان از آن برای مقاصد آفرود استفاده کرد و سطح زیرین به خوبی تقویت شده است. برای این خودرو از رنگ سبز خاصی استفاده شده که باعث افزایش جذابیت و جلب‌نظر بیش از حد شده است.

BUGGY1.jpg

Jeep Plug-In Hybrids

جیپ نیز همانند بسیاری دیگر از خودروسازان که در نمایشگاه ژنو حضور دارند قصد ارائه محصولات پلاگین هایبرید را دارد. این برند آمریکایی از نسخه پلاگین هایبرید دو مدل رنگید و کامپس رونمایی کرد. رنگید هایبرید از پیشرانه توربو بنزینی ۱.۳ لیتری به همراه یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و توانایی تولید ۱۹۰ الی ۲۴۰ اسب‌بخار را دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت رنگید هایبرید حدود ۷ ثانیه است و می‌تواند مسافت ۵۰ کیلومتر را در حال الکتریکی طی کند. کامپس نیز در نسخه پلاگین هایبرید توانایی تولید حداکثر توان ۲۴۰ اسب‌بخار را دارد. علاوه بر این که تغییراتی در بخش پیشرانه ایجاد شده، دو خودروی ذکر شده شاهد بهبود افزایش قابلیت آفرود نیز هستند.

JEEPPLUGIN1.jpg

Morgan Plus Six

خودروسازی مورگان از جمله خودروسازانی است که تبحر بالایی در ساخت خودروهای با ظاهر کلاسیک اما دانش روز و مدرن دارد. این برند انگلیسی از مدل پلاس ۶ در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. عدد ۶ به این دلیل در نام مدل آمده چرا که پیشرانه ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و بر روی این خودرو قرار گرفته است. پیشرانه ۳ لیتری ذکر شده همان پیشرانه‌ای است که در نسل جدید ب‌ام‌و Z4 و تویوتا سوپرا قرار دارد و می‌تواند ۳۳۵ اسب‌بخار توان تولید کند. این خودروی سبک وزن به واسطه بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند ب‌ام‌و می‌تواند در مدت زمان ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. تکنولوژی به کار رفته در این خودرو به گونه‌ای است که علی‌رغم شتاب بسیار بالا مصرف سوخت آن تنها ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

MORGAN1.jpg

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرو ژنو امسال از نسل جدید CLA شوتینگ بریک رونمایی کرد. به صورت کلی نسخه شوتینگ بریک کارایی بیشتری نسبت به نسخه کوپه دارد. ابعاد این خودرو به گونه‌ای رشد کرده که مهم‌ترین تاثیر آن در افزایش ۳۰ میلی‌متری فاصله بین دو محور و گسترده شدن کابین خودرو است. آنطور که توسط شرکت مرسدس‌بنز اعلام شده این خودرو در نسخه شوتینگ بریک و کوپه بیشترین حالت اسپرت را در رانندگی می‌دهند. این خودرو در بخش فنی از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۵ اسب‌بخار بهره می‌برد.

CLASHOOTING.jpg

ارسال نظر