|
کدخبر: 46135

جذاب‌ترین خودروهای الکتریکی امسال + تصاویر

این روزها خودروهای الکتریکی طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است ضمن این که شرکت‌های سازنده خودرو نیز اکثرا تمرکز خود را بر روی این محصولات گذاشته‌اند. امسال نیز قرار است محصولات خاصی در این زمینه وارد بازار شود.

گسترش‌نیوز: استفاده از خودروهای الکتریکی روز به روز در حال افزایش است و یکی از جذابیت‌های آن‌ها این است که قیمت نسبتا پایینی در دنیا دارند و شتاب‌گیری مناسبی نیز ارائه می‌دهند. اکثر خودروسازان نمونه‌های مختلفی از خودروهای الکتریکی را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند. امسال نیز خودروهای الکتریکی گوناگونی روانه بازار شده و یک سری نیز در آینده به بازار می‌آید. در این نوشتار قصد داریم به معرفی ۶ خودرو الکتریکی مطرح برای امسال اشاره کنیم.

Audi e-tron

این خودرو نخستین محصول کاملا الکتریکی برند آئودی است که در ایالت متحده آمریکا عرضه می‌شود. ای-ترون یک کراس‌اوور لوکس مجهز به سیستم چهار چرخ متحرکت است که ابعادی در حدود مدل Q۷ دارد. ای-ترون به زودی وارد بازار آمریکا می‌شود و این خودرو می‌تواند تنها با یک بار شارژ مسافتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که یک نسخه کوپه از این خودرو نیز در آینده نزدیک توسط آئودی عرضه خواهد شد.

E-TRON.jpeg

BMW i۳

ب‌ام‌و با ساخت مدل I۸ توانست انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد کند چرا که چه در زمینه طراحی داخلی و خارجی و چه در بخش فنی پیشرفته و خاص است. مدل I۳ نیز یک هاچ‌بک الکتریکی کوچک است که می‌تواند برای مصارف شهری مناسب باشد و با یک بار شارژ توانایی طی کردن ۲۴۶ کیلومتر را دارد. این خودرو برای امسال تغییراتی در بخش طراحی ظاهری از جمله چراغ‌ها و سیستم مالتی‌مدیا دارد که بهبود‌های نسبت به قبل داشته است. از جمله امکانات جدید نیز می‌توان به سیستم هات‌اسپات و شارژ وایرلس تلفن همراه اشاره کرد.

BMWI3.jpeg

Fiat ۵۰۰e

نمونه‌هایی از فیات ۵۰۰ البته به تعداد محدود در کشورمان نیز وجود دارد. این هاچ‌بک ایتالیایی از نظر طراحی به گونه‌ای است که می‌تواند نظر همگان را به خود جلب کند به خصوص این که ابعاد آن کاملا برای استفاده در شهر مناسب به نظر می‌رسد. این خودرو نیز تنها در کالیفرنیا و یک ایالت دیگر عرضه می‌شود. در خصوص میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ وضعیت فیات ضعیف‌تر از کیا است و تنها می‌توان ۱۳۵ کیلومتر مسافت را طی کرد.

FIAAT500.jpeg

Honda Clarity Electric

هوندا در ساخت محصولات با کیفیت تبحر بالایی دارد ضمن این که اکثر محصولات این برند به خصوص در کشور آمریکا در بین پرفروش‌ها قرار می گیرد. کلاریتی نیز سدان الکتریکی این برند است که از طراحی بسیار خاص و در عین حال جذابی به خصوص در بخش خارجی بهره می‌برد به صورتی که می‌تواند نظر همگان را به سمت خود جلب کند. این خودرو با یک بار شارژ می‌توان مسافت ۱۴۳ کیلومتر را طی کند و از امکاناتی نظیر ترمز خودکار و سیستم نگهداری خودرو بین خطوط، نیز بهره می‌برد.

HONDACLARITY.jpeg

Hyundai Ioniq Electric

برندهای کره‌ای از جمله کیا و هیوندای پیشرفت‌های بسیار بزرگی در صنعت خودروسازی داشته‌اند به صورتی که شاهد حضور هر دو برند در این لیست هستیم. هیوندای آیونیک با توجه به قیمت بسیار مناسب خود توانسته در جایگاه دوم در لیست ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای الکتریکی قرار بگیرد. این هاچ‌بک می‌تواند با یک بار شارژ شدن باتری ها به صورت کامل مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. رقابت بسیار تنگاتنگی میان این خودرو و نیسان لیف از لحاظ قیمتی وجود دارد و اگر به دنبال قیمت ارزان‌تر باشید هیوندای گزینه بهتری است اما از لحاظ مسافت قابل پیمایش نیسان در شرایط بهتری قرار دارد.

HYUNDAIIQ.jpeg

Tesla Model S

تسلا برند مطرح آمریکایی است که با ساخت خودروهای الکتریکی توانسته انقلابی در این صنعت به پا کند. مدل اس و مدل ۳ هر دو از جمله محصولات جذاب این برند برای سال ۲۰۱۹ به شمار می‌روند. مدل اس به خصوص علی‌رغم سایر محصولات الکتریکی از چهره‌ای بسیار جذاب بهره می‌برد و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۵۳۹ کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که مدل ۳ این برند نیز با یک بار شارژ می‌تواند ۴۱۸ کیلومتر را بپیماید.

TESLAMODELS.jpeg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها