|
کدخبر: 45644

راهنمای فلاش کردن پیشرانه و خرید محلول + قیمت

پیشرانه خودرو پس از مدتی که به فعالت خود ادامه می‌دهد رسوب پیدا می‌کند. فلاش کردن پیشرانه برای از بین بردن رسوبات انجام خواهد شد و در خرید محلول‌های آن باید دقت لازم را داشت.

گسترش‌نیوز: تعمیرگاه‌ها و مراکز تعویض روغنی‌ها امروزه علاوه بر تعویض روغن پیشرانه کارهای دیگری نظیر تعویض واسکازین و سایر موارد را نیز انجام می‌دهند. ممکن است یکی از مراتبی که به مراکز تعویض روغن مراجعه می‌کنید پیشنهاد فلاش کردن پیشرانه به شما داده شود. در خصوص فلاش کردن پیشرانه نظرات و پیشنهادهای مختلفی وجود دارد و تایید خاصی در این مورد وجود ندارد بنابراین آسیب‌های احتمالی که به پیشرانه ممکن است وارد شود نیز بر عهده صاحب خودرو است. اما فلاش کردن پیشرانه یک سری فواید نیز دارد که در ادامه نوشتار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

engineflush.jpg

فلاش کردن چیست؟

روغن‌موتور به مرور و طی کارکردهای بالا در مجاری پیشرانه خودرو رسوب می‌کند و باعث می‌شود که کار روغن‌کاری به خوبی انجام نشود. رسوب کردن در بخش‌های مختلف باعث می‌شود حرکت روان روغن بین قطعات به درستی صورت نپذیرد. در خصوص هر خودرویی با توجه به کیفیت روغن مورد استفاده، قضیه می‌تواند کاملا متفاوت باشد. ممکن است به فکر برخی از افراد باز کردن پیشرانه و تمیز کردن تمامی قطعات بیفتد در صورتی که این روش پر هزینه و زمان‌بر است. به همین دلیل با استفاده از محلول‌های خاصی اقدام به شست‌و‌شوی پیشرانه می‌کنند که به این کار فلاش کردن گفته می‌شود.

پس از خرید خودرو کارکرده

یکی از مواردی که در خصوص فلاش کردن پیشرانه مطرح می‌شود و می‌توان آن را یکی از فواید دانست در زمان خرید خودرو کارکرده است. زمانی که خودرو کارکرده خریداری می‌کنید در خصوص روغن موتور استفاده شده توسط صاحب قبلی و نحوه نگهداری و تعویض به موقع اطلاع خاصی ندارید بنابراین فلاش کردن در این زمان می‌تواند مفید باشد. با فلاش کردن پیشرانه تمامی رسوب‌ها از بین می‌رود و می‌توانید از آن پس به روش خود از پیشرانه خودرویتان نگهداری کنید.

نحوه فلاش کردن

در بازار نمونه‌های مختلفی از محلول‌های شست‌و‌شوی پیشرانه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به منظور فلاش کردن استفاده کرد. بهتر است پیش از این که یک محلول از برند خاص را خریداری کنید از تعمیرکاران و یا افراد مجرب در این زمینه مشورت بگیرید. در خصوص فلاش کردن، قبل از این که روغن جدید در خودرو ریخته شود، محلول به پیشرانه اضافه می‌شود و اجازه داده می‌شود که پیشرانه به مدت حدود ۵ دقیقه کار کند تا تمامی رسوبات از بین برود و سپس روغن جدید اضافه می‌شود.

قیمت

امروزه در بازار محلول‌های مختلف از برندهای گوناگون جهت شست‌و‌شوی پیشرانه وجود دارد که قیمت‌های متفاوتی برای آن‌ها اعلام می‌شود. به عنوان مثال موتورشوی لیکومولی با حجم ۵۰۰ میلی‌لیتر در حال حاضر قیمتی در حدود ۳۰ هزار تومان دارد. سایر برندهای موجود در بازار نیز قیمتی در حدود ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها